BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for en engageret og udviklingsorienteret enhed af medarbejdere, der løser mangeartede socialfaglige opgaver? Vi søger pr. 1. april 2024 en socialfaglig, driftssikker og visionær enhedsleder, der kan varetage både personale- og faglig ledelse i Enheden for forebyggelse og afklaring.
Om Socialafdelingen
I Socialafdelingen arbejder vi ud fra en recovery- og rehabiliterende tilgang. Det betyder, at vi samarbejder med borgerne ud fra deres perspektiv, ønsker og mål og vi anvender den løsningsfokuserede tilgang (LØFT) i samarbejdet. Vi har et tæt og godt tværgående samarbejde med både kommunens sundheds- og arbejdsmarkedsområde, aktivitets- og samværstilbud, frivillige tilbud, pårørende samt eksterne samarbejdspartnere på udsatte- og psykiatriområdet.
Vi er optagede af, at vores indsatser virker, og vi har fokus på borgerens progression i forhold til at opnå størst mulig selvstændighed i hverdagen. Ud fra et princip om at yde den mindst indgribende indsats, har vi et særligt fokus på at understøtte og bevare borgernes kontakt til uddannelse, arbejdsmarked og aktiviteter i civilsamfundet. Derudover har vi fokus på, at borgerne kan bevare eller opnå en selvstændig tilværelse i egen bolig.
I Socialafdelingen arbejder vi med en politisk vedtaget Masterplan, der har fokus på styrket og bredere faglighed og effekt i borgersagerne. Desuden rummer den en plan for modernisering og udbygning af kommunens egne tilbud, tværgående værdiforøgelse, synliggørelse af faglig kvalitet og forbedret økonomistyring. Vi har desuden en ambition om hele tiden at søge bedste praksis på området, og udvikle os i et meget tæt samarbejde mellem myndigheds- og udførerområdet til gavn for borgerne og deres pårørende.
Om Enheden for forebyggelse og afklaring
Du bliver leder af Enheden for forebyggelse og afklaring, der er en af Socialafdelingens tre myndighedsenheder. Vi forvalter servicelovens bestemmelser på det specialiserede voksenområde og fungerer som Socialafdelingens ”hoveddør”. Det betyder, at alle nye henvendelser kommer til os. Vi har selv en række råd- og vejledningsforløb, som vi sætter i spil for at imødekomme henvendelserne. Vores råd- og vejledningsforløb spænder fra råd og vejledning, sagsbehandling, koordination, afklarende/forebyggende forløb til fremskudt, opsøgende arbejde. Vi har også mulighed for at tilbyde borgeren et tidsafgrænset socialpædagogisk forløb efter § 82b i serviceloven.
Efter en organisationstilpasning i 2021 træffer vi nu også afgørelser om social rusmiddelbehandling efter servicelovens § 101. I enheden har vi også vores boligsociale indsats, der dækker udvalgte boligområder på Frederiksberg. Den boligsociale indsats arbejder for at sikre livskvalitet i hverdagen for beboerne gennem effektive og koordinerede boligsociale indsatser. Indsatser, der dels skal sikre at alle borgere på Frederiksberg lever et selvstændigt liv i trygge rammer, dels at det rige kultur- og foreningsliv på Frederiksberg, opleves som let og tilgængeligt for alle børn, voksne og ældre i kommunen.
Om stillingen
Som enhedsleder sætter du den faglige kurs, organiserer arbejdet og har fokus på effekt og overholdelse af den økonomiske ramme. Du sikrer den daglige drift og organisering af arbejdet, herunder afholdelse af sagsmøder, teammøder og visitationsmøder og du er til rådighed for personalet, der udgør 14 medarbejdere på rådhuset og fem medarbejdere i den boligsociale indsats. Du har et godt øje for behov for justeringer, der er nødvendige for varetagelsen af driften. Du indgår desuden i et lille team af ledere og socialfaglige konsulenter der, ligesom dig, refererer til myndighedschefen.
Dine opgaver omfatter blandt andet:
- Personale- og faglig ledelse med fokus på udvikling af den faglige praksis i enheden.
- Løbende tilpasning og organisering af arbejdet i enheden.
- Udvikling af arbejdsgange og tiltag, der understøtter en smidig og effektiv organisation.
- Sparring med både sagsbehandlere og konsulenter, herunder også med Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsområdets centrale stab.
- Implementering af principper og retningslinjer i overordnede planer og strategier.
Vi lægger derudover vægt på, at du:
- Er velfunderet i den sociale lovgivning.
- Har erfaring med social rusmiddelbehandling.
- Er god til organisering og tilpasning af arbejdsopgaver.
- Har interesse for at arbejde med data og økonomi, og kan bruge dette som styringsredskaber.
- Har gode formidlings- og samarbejdsevner.
- Har en respektfuld tilgang til såvel borgere, medarbejdere, samarbejdspartnere og ledelse.
- Har ledelseserfaring eller projektledelseserfaring.
- Har en socialfaglig uddannelsesbaggrund, evt. med relevant efteruddannelse.
Vi tilbyder
Hos os får du et spændende og udfordrende job med god mulighed for faglig og personlig udvikling. Du bliver en del af et uformelt arbejdsmiljø med høj faglighed og et stort engagement. Gensidig fleksibilitet og tillid er nøgleord hos os, og selvom vi har travlt prioriterer vi tid til faglig sparring, vidensdeling og til at hjælpe hinanden i hverdagen. I toppen af rådhuset finder du kantinen og i bunden finder du vores fitness, hvor du kan blive medlem for 20 kr. om måneden. Vi arbejder på Frederiksberg Rådhus, centralt i hovedstaden og med let adgang til både bus og metro.
Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål, eller ønsker du at få yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret myndighedschef Hanne Holme Frøsig på telefon 2898 3181 eller gruppeleder Charlotte Preisler på telefon 2898 3161.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst med Socialrådgiverforeningen, Frederiksberg Kommunal Forening (FKF) eller anden forhandlingsberettiget organisation. Løn forhandles efter principperne om Ny løn.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er søndag d. 18. februar 2024 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag d. 23. og mandag d. 26. februar 2024.
Send din ansøgning, kopi af eksamenspapirer, CV og relevante dokumenter elektronisk via vores rekrutteringssystem på hjemmesiden Frederiksberg Kommune. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du klikker på knappen ''Ansøg'' nederst på siden.
Frederiksberg Kommunes ledelsesgrundlag sætter en tydelig retning for god ledelse.Læs om de grundlæggende værdier for god ledelse og de tre centrale spørgsmål, som alle ledere i Frederiksberg Kommune skal arbejde med
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972793