Driftsleder til Hovedstadens Beredskab med fokus på uddannelses- og rådgivningsindsatser

Profilbillede
dato

Forebyggelse og Rådgivning (F&R) er et nyt område, som samler Hovedstadens Beredskabs myndighedsopgave med at føre brandsyn, vores kursusvirksomhed, rådgivningsopgaver og andre forebyggende aktiviteter. I Forebyggelse og Rådgivning understøtter vi vores ejerkommuner med specialiseret rådgivning og uddannelse inden for beredskab, forebyggelse og krisehåndtering.  

Vi søger en engageret og kompetent driftsleder, der skal fungere som daglig leder og fagligt fyrtårn for vores uddannelsesteam. Som driftsleder vil du spille en central rolle i at udvikle vores rådgivnings- og uddannelsesindsatser, samtidig med at du får ansvar for at lede og motivere vores team af beredskabsrådgivere og instruktører. 

Vi bruger meget hinanden til faglig sparring, og det er vigtigt, at du som leder er med til at facilitere og udvikle samarbejdskulturen med den fælles opgaveportefølje.


Dine arbejdsopgaver

Som driftsleder er din opgave at sikre, at teamets opgaver bliver løst effektivt og med høj faglig kvalitet. Du vil være ansvarlig for at koordinere og prioritere opgaverne i teamet, samtidig med at du skal udvikle nye samarbejder og konceptuelle løsninger, der kan styrke vores beredskabstilbud til ejerkommunerne.  

Sammen med områdelederen for Forebyggelse og Rådgivning kommer du til at spille en aktiv rolle i at fremme innovation og kontinuerlig udvikling af vores opgaver og produkter, eksempelvis kurser. 

Dine primære opgaver vil være: 

  • Du skal sammen med områdelederen og driftslederen for teamet ”Brand og Rådgivning” indgå i ledelsesteamet for området.
  • Sikre den daglige drift i uddannelsesteamet, herunder fordeling af opgaver og ressourcer samt understøtte teamets faglige udvikling.
  • Du vil være teamets driftsansvarlige, herunder være ansvarlig for leverandør og indkøbspartner.  
  • Være en aktiv deltager i forskellige projekter, herunder implementering af nye systemer og løsninger, der kan optimere vores rådgivnings- og uddannelsesaktiviteter.
  • Bidrage til udviklingen af nye produkter og uddannelsestilbud samt sikre, at vi leverer rådgivning af høj kvalitet til vores kunder.
  • Varetage kontakten med virksomheder, forvaltningerne og andre beslutningstagere i vores ejerkommuner og sikre, at vores ydelser er tilpasset deres behov.  

 

Dine kvalifikationer

Vi søger en driftsleder, der har erfaring med faglig ledelse. Det kan være fra tidligere beskæftigelse hos eksempelvis Brandvæsnet, Forsvaret, Politiet eller lignende virksomheder. 

Du skal kunne balancere mellem strategisk tænkning og hands-on opgaveløsning, og du skal have en naturlig evne til at motivere og inspirere dit team. 

Vi forventer, at du: 

  • Har erfaring med faglig ledelse og er en dygtig koordinator. Det vil derudover være en fordel, hvis du har erfaring med daglig ledelse af større faggrupper.
  • Har en uddannelse inden for det beredskabsfaglige område – enten som civil eller operativ.
  • Har min. 5 års erhvervserfaring inden for beredskabet.
  • Har en god forståelse for it-systemer og digitaliseringens muligheder.
  • Er en stærk formidler, der kan kommunikere klart og overbevisende på både dansk og engelsk.

Vi tilbyder 

Et spændende job på en dynamisk arbejdsplads, hvor din hverdag vil være præget af mange forskelligartede og afvekslende opgaver og kontakt med mange mennesker. Vi lægger vægt på udvikling af såvel den enkelte medarbejder som den samlede organisation i et arbejdsmiljø præget af stor aktivitet, faglige ambitioner, teamarbejde og frihed under ansvar i løsning af opgaverne.

Vi er en familievenlig arbejdsplads, hvor der fokus på balancen mellem arbejde og privatlivet.  Der er mulighed for fleksibel arbejdstid samt gode udviklingsmuligheder. 



Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået med KL.

Dit primære arbejdssted bliver Forebyggelse og Rådgivning på Frederiksberg Brandstation med mulighed for at skulle arbejde fra andre lokationer i vores dækningsområde. 
 


Ansøgning

Der er ansøgningsfrist til stillingen den 22-09-2024

Vi forventer at afholde 1. samtale i uge 39/2024, herefter vil udvalgte kandidater skulle gennemgå en profilanalyse (DISC) og 2. samtale vil blive afholdt i uge 42/2024.

Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte områdeleder Maria Kiel på +4521326156.

 

Om Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med cirka 800 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer. Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.

Hovedstadens Beredskab tager sit miljømæssige samfundsansvar alvorligt. Vi er det første beredskab i Danmark, der løbende måler vores CO₂-udledning, og vi arbejder hele tiden på at mindske CO₂-udledningen fra vores køretøjer og bygninger, samt fra de produkter vi køber af leverandører. 

Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner. Ligestilling handler om os alle. Vi opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hovedstadens Beredskab, Howitzvej, 26, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6110679

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet