BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til gennem en data- og analysedrevet tilgang at understøtte ledelsen i at træffe de rigtige beslutninger og på den måde bidrage til at sikre fundamentet for fremtidens digitale skatteforvaltning? Så er du måske vores nye kollega!
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.
Vi søger kollegaer til arbejdet med at økonomistyringen i vores fagområder. Du skal være motiveret af at sikre økonomistyringen og gennemføre formidling i hverdagen, så ledelsen understøttes med et gennemsigtigt og handlingsorienteret beslutningsgrundlag. Økonomistyringen kan både vedrøre styring af store og komplekse it-projekter såvel som driftsøkonomi, og der vil være en stejl læringskurve med stor mulighed for selv at præge rammerne for opgaveløsningen.
Vi garanterer fokus på at få dig onboardet godt og løbende have fokus på din udvikling samtidig med, at du får indblik i nogle af de største it-programmer i Danmark.
Økonomipartner med ansvar og stor kontaktflade
Du bliver en del af et af vores fem Økonomi og Ledelsessekretariater, hvor vi sammen sikrer kvalificeret økonomi- og ledelsesunderstøttelse af fagområdernes ledelse. Du kommer til at arbejde sammen med engagerede kolleger med mange forskellige faglige baggrunde, ligesom en tæt kontakt med relevante interessenter (projektledere, kontorchefer, underdirektører, mv.) vil være en naturlig del af din hverdag.
Alt efter dine kvalifikationer og erfaringer får du i samarbejde med dine kolleger ansvaret for at:
- facilitere og drive budgetprocesser fra budget til opfølgning
- forestå den løbende controlling
- udarbejde ledelsesrapportering og beslutningsoplæg til ledelsen og direktionen
- sikre en tæt kobling mellem økonomital og fremdrift i projekter
Du har afsluttet en relevant uddannelse, fx cand.merc., cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.pol., men du kan også være cand.mag, sociolog eller lignende. Du kan være enten nyuddannet eller en erfaren medarbejder. Det vil være en fordel at have en stærk faglighed inden for økonomistyring – eller stor interesse for det - samt elske tal og databehandling. Derudover lægger vi vægt på, at du kan kommunikere og formidle tal og data på en måde, hvor modtageren forstår dem og kan anvende dem som fundament for styringen af vores it-aktiviteter. Der er mulighed for at tilpasse arbejdsopgaverne, så vi spiller på dine styrker.
Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du stiller spørgsmål undervejs. På den måde er du med til at sikre løbende fokus på at skabe forbedringer og se nye løsningsmuligheder. Du har lyst til at være tæt på de it-områder, som du skal understøtte, og er interesseret i deres hverdag, så vi kan levere forretningsnær økonomistyring. Du skal have lyst til understøtte den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger.
Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af et af vores fem Økonomi og Ledelsessekretariater, hvor vi sammen sikrer kvalificeret økonomi- og ledelsesunderstøttelse af fagområdernes ledelse. Sekretariaterne består hver af ca. 19 engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder, og vi har en positiv og uformel omgangstone samtidig med, at vi går langt for at hjælpe hinanden. Du kommer til at indgå i et stærkt fagligt miljø, hvor hverdagen er præget af god stemning og en uformel omgangstone, og hvor vi spiller hinanden gode. Vi lægger vægt på vidensdeling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.
Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende opgaver samtidig med, at der i styrelsen og Skatteministeriet generelt er gode muligheder for kompetenceudvikling.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Motiveret ansøgning, CV og eksamenspapirer skal indsendes via nedenstående link senest 29.maj 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Jim Sørensen på 7238 1225.
Der vil blive indkaldt til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning snart.
Der kan blive gennemført person- og logikanalyse samt case som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Alt afhængigt af hvilket af vores fem sekretariater du bliver ansat i, vil arbejdsstedet være enten Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg eller Nybrovej 110, 2800 Kongens Lyngby.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6043592