Dedikeret Incident Management Procesejer med gode samarbejdsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drift og udvikling af tværgående processer
Vi søger en passioneret kollega med praktisk erfaring indenfor IT-drift, som har beskæftiget sig med brugerinddragelse og interessenthåndtering og brænder for at omsætte processer til praksis.

I kontoret for IT Service Management og Styring arbejder vi med udvikling og drift af tværgående processer for at sikre optimal understøttelse af IT Service Management (ITSM) området i Udviklings- og forenklingstyrelsen.

Vores mål er, at kollegaer i hele skatteministeriets koncern får den bedst mulige service og automatisering af arbejdsgange, sagsbehandlingsprocesser samt teknisk understøttelse. I den forbindelse er vi i gang med et større integrationsinitiativ, der omfatter etablering af integrationer imellem eget og leverandørers ITSM-systemer, for at sikre hensigtsmæssig og driftssikker udveksling af informationer på tværs.

Om stillingen
Du bliver ansvarlig for Incident management processen, og vil i tæt samarbejde med øvrige procesejere og interessenter skulle sikre, at processerne fungerer optimalt end-to-end samt følger gældende og aftalte standarder.

Du vil primært skulle beskæftige dig med incident, men vil også blive involveret i de øvrige operationelle ITSM-processer, som dit kommende team er ansvarlige for. Disse omfatter bl.a. problem, incident, change og service request management.

Som Incident Management Procesejer vil du være ansvarlig for følgende nøgleområder:

  • Forankre vores processer og ITSM-værktøj i samarbejde med kontorer i organisationen
  • Formidle Incident Management processen til mange interessenter i en stor organisation
  • Følge op på incidents og brugen af vores standardprocesser
  • Deltage i udbuds- og integrationsprojekter med leverandører, brugere og dine kollegaer i kontoret
  • Facilitere brugerundervisning i Incident Management der er tilpasset Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kontekst,
  • gennemføre tests af nye integrationer f.eks. SIT (System Integration Tests) og UAT (User Acceptance Tests)
  • Identificere, indsamle og prioritere forbedringstiltag
Dine kvalifikationer
Du har dokumenteret flerårig praktisk erfaring med incident management fra en lignende stilling og finder dig nemt til rette i en stor organisation. Det er nødvendigt, at du er dygtig til at formidle og kommunikere på dansk - men også engelsk - både skriftligt og mundtligt. Du har ekstraordinære gode samarbejdsevner og har erfaring med at samarbejde med en stor brugergruppe samt leverandører i praksis. Du skal have erfaring med at koordinere mellem flere interessenter og meget gerne med brugerinddragelse i form af tests, feedback og undervisning. Det er vigtigt, at du selvstændigt løser opgaver og følger op på de aftaler, der er indgået. 

Kendskab til ITIL, BMC Helix (Remedy) eller lignende ITSM-systemer samt Jira er en fordel. 

Dit kommende team
Du vil blive en vigtig del af team Service Operation, et lille team bestående af 5 dedikerede proceskonsulenter, som har det overordnede ansvar for drift og udvikling af Udviklings- og forenklingsstyrelsens ITSM-processer. Vi har en god spredning i alder og har en uformel tone og et godt sammenhold - både fagligt og socialt.

Du vil desuden indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med dine arbejdsopgaver. Derudover vil du blive tilknyttet en Mentor, som vil introducere dig til kontorets fælles arbejdsgange samt være til rådighed for spørgsmål og sparring under hele introduktionsforløbet.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Vi tilbyder
I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er vi mere end 1.100 specialister med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø. Fælles for os er, at vi dyrker faglighed og tværfagligt samarbejde. Der er gode muligheder for såvel personlig som faglig udvikling, samt at få varierende og udfordrende arbejdsopgaver. Vi lægger stor vægt på videndeling og læring, og at vi har det sjovt, når vi er på arbejde. Vi har en uformel omgangstone samt fleksibilitet i forhold til familieliv og fritid.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og CV, dokumentation for uddannelse samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den mandag den 11. marts kl. 16.00.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Andreas Molsing på tlf. 72371916.

Vi forventer at benytte en personlighedsanalyse og en logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5997444

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet