BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du passioneret omkring data og har du et godt blik for, hvordan man formidler data til ledelsesoplæg? Brænder du for et job med mening, og drømmer du om at være en del af et hold, hvor vi sammen sætter retning for modernisering af hele Skatteforvaltningens it-portefølje? Så er du måske vores nye kollega.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til store programmer i milliardklassen.
Om jobbet
Kontoret Legacy og Modernisering er et forholdsvist nyt kontor og er i hastig vækst. Vi understøtter topledelsen med den strategiske tværgående prioritering af moderniseringen af Skatteministeriets it-systemer. Det er en opgave med stor betydning for hele Skatteforvaltningen, både nu og i fremtiden. For tiden arbejder vi målrettet på at udarbejde de moderniseringsplaner, der skal vise vejen for Skatteforvaltningens fagområder de næste 10-15 år.
Skatteforvaltningen har en række ældre, samfundskritiske systemer, der er omfattet af moderniseringsindsatsen, fx pga. forældet teknologi og teknisk gæld (legacy projekterne). Derudover er der alle de andre systemer og indsatser på tværs af styrelserne. Så det er en stor og vigtig opgave vi sidder med, og med en kompleks mængde af data. Efterhånden som moderniseringsplanerne bliver udarbejdet over den næste periode, skal vi forberede det efterfølgende rapporteringsarbejde: Hvordan kan vi med data se, at moderniseringen går den rigtige vej og kan vi kvalificere udviklingen?
Til det arbejde søger vi dig som vores nye kollega.
Stillingen er for dig, som elsker at formidle komplekse data, så det lever op til rapporteringsbehov fra ledelse og øvrige interessenter. Vi forventer ikke, at du har dybe tekniske kompetencer, men du skal være nysgerrig på og have en god fornemmelse for at se den røde tråd i store datamængder. Dine opgaver bliver bl.a. at analysere data og udarbejde rapporter og visualiseringer ved hjælp af Power BI, Excel og Power Point, udarbejde løbende databaserede ad-hoc rapporteringer og visninger af fremdrift på moderniseringsaktiviteter, vurdering af fremtidig prioritering, samt bidrage til sagsfremstillinger og mødemateriale, hvor databaserede visualiseringerne indgår.
Vi søger dig som kollega, som:
- Har et par års erfaring, gerne fra en fra en offentlig myndighed eller anden politisk styret organisation.
- Evner at kvalificere behov og bistå udvikling af databaserede ad-hoc rapporter og visualiseringer, der efterkommer behovene på topledelsesniveau og fra diverse tilsyn.
- Kan kommunikere komplekse data og tekniske begreber – både til topledelse og til medarbejdere i projekter.
- Har stærke analytiske og problemløsningsorienterede færdigheder.
- Har lyst til at drifte og videreudvikle fortløbende rapporteringsvisninger fx til ledelsesmøder og månedlige rapporter.
- Har mod på og lyst til at begå sig i dialog med mange forskellige fagligheder, i samarbejdet om at fremstille de bedst mulige data i moderniseringsarbejdet.
Du skal derfor også kunne begå dig i et landskab med mange og forskelligartede interessenter. I kontoret ejer vi ikke alle data, vi er derfor afhængige af et godt samarbejde med vores kollegaer og samarbejdspartnere på tværs af Skatteforvaltningen. Du skal derfor også motiveres af at være en del af en stor organisation med en fælles kerneopgave, som vi alle leverer ind til: Fundamentet for finansiering af velfærdssamfundet.
Om dig
Som person trives du i en udadvendt rolle og med en hverdag, som er kendetegnet ved stor variation i opgaver – nogle gange med korte deadlines. Du er en god kollega, og kan lide at få processer til at lykkes i komplekse organisationer.
Vi forventer at du har et vist kendskab til styring i offentlige organisationer, it-projektverdenen, it-porteføljestyring og -prioritering, digitalisering og evt. legacy-problematikker, men frem for alt skal du have lyst til at lære et komplekst og spændende område at kende med stor betydning for fremtidens Skatteforvaltning.
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, fx en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, eller en relevant uddannelse inden for it, datavidenskab eller beslægtede områder.
Det tilbyder vi dig
Du kommer til at arbejde med et spændende opgavefelt, som har storpolitisk og ledelsesmæssig bevågenhed. Uanset dine opgaver, vil du få en alsidig hverdag, hvor du bliver udfordret og har mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt. Skatteforvaltningen er en stor organisation med fokus på karrieremuligheder og fastholdelse, så mulighederne er mange.
På grund af udviklingen i området og væksten i opgaver, har vi i kontoret vokseværk. Pt. er vi 13 kolleger, med en høj grad af diversitet både ift. faglighed og erfaring, men vi forventer at vokse den kommende tid. Vi arbejder tæt sammen og udnytter hinandens forskellige kompetencer og interesser, ligesom vi samarbejder tæt med en række samarbejdspartnere i vores egen styrelse og på tværs af Skatteforvaltningen. Du bliver en del af et socialt kontor med en uformel omgangstone og plads til forskellighed. Vi lægger vægt på faglig sparring, personlig udvikling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.
Sammen med denne stilling søger vi også en specialist til Power BI. I vil indgå i en fælles onboarding, hvor vi bl.a. planlægger et kursus om Power BI samt det rapporteringssystem, I kommer til at arbejde i.
Skatteministeriets koncern lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eksamenspapirer senest den 15. januar 2024 via linket ’Søg stillingen’. Vi afholder løbende samtaler.
Har du spørgsmål eller vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Amalie Sommer-Madsen på tlf. 7237 6588 eller mail Amalie.Sommer-Madsen@UFST.dk
Der vil blive gennemført logiktest og personlighedsanalyse som led i ansættelsesproceduren, og der vil være en mindre case. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Tiltrædelse snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961978