BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du skarp til data, styring og samarbejde? Og har du lyst til at optimere flow og etablere effektiv, datadrevet styring i et agile release train? Så er det måske dig, vi leder efter til en stilling med store udviklingsmuligheder.
Som Release Train Engineer hos os kommer du til at stå i spidsen for et af vores agile release trains, og din opgave bliver at bidrage til, at de teams, der indgår i ART’en, arbejder effektivt og koordineret med de øvrige teams og tog samt følger planen for udvikling af nye features til Gældsstyrelsen. Alt dette gør du i tæt samarbejde med Product Owners, Product Managers, Scrum Masters, arkitekter og kontorchefer.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå i at:
- Optimere de enkelte teams’ flow samt hjælpe med at håndtere tværgående afhængigheder og risici
- Implementere datadrevet styring og sikre transparens for fremdrift og ressourceforbrug i tæt samarbejde med Scrum Masters og vores tool-team
- Coache teams og Scrum Masters i nye processer og mindset
- Facilitere agile events som fx PI Planning, Inspect and Adapt, sprint events, ART Sync mv.
- Drive løbende forbedringer og bidrage til fx valg af arbejdsmetoder og teknologier samt bidrage til kommunikation af succeshistorier og gode eksempler til udbredelse.
Erfaring med agil udvikling og datadrevet styring
Du har en relevant uddannelse fra fx ITU eller DTU og it-teknisk forståelse kombineret med en god data- og procesforståelse. Du har måske tidligere eller i dit nuværende job arbejdet som Scrum Master, RTE eller projektleder. Du er en naturlig diplomat og er dygtig til at samarbejde med forskellige fagligheder i et alsidigt miljø med mange interessenter, hvor pålidelige produktionsdata og klar kommunikation er nøglen til gode arbejdsgange og succes.
Vi forventer derudover, at du:
- Kender til Scaled Agile-rammeværket (SAFe)
- Har erfaring med flow-metrikker og fremdriftsrapportering
- Har erfaring med Jira, Confluence og Power BI
Et fagligt udviklende job i et godt arbejdsmiljø
Arbejdet i kontoret PMO Gældssystemer er karakteriseret af en høj faglighed, en åben dialog og stor respekt for hinanden. Du får en leder, der tror på tillidsbaseret ledelse, uddelegering af ansvar samt faglig og personlig udvikling. Du bliver samtidig en del af en organisation, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor der er rig mulighed for udvikling og vekslende opgaver i et attraktivt arbejdsmiljø.
Der er en god balance mellem fritid og arbejde, og vi har en velfungerende personaleforening, et spændende udvalg af klubber og aktiviteter og sociale arrangementer, udover de aktiviteter vi selv arrangerer i PMO-kontoret. Du bliver en del af et dynamisk og velfungerende kontor med bredde i fagligheden, hvor vi hjælper hinanden og vægter samarbejde om opgaverne højt. Omgangstonen er uformel, og vi holder løbende sociale aktiviteter af forskellig karakter. Vi har en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi i tæt samarbejde med Gældsstyrelsen udvikler fremtidens digitale gældsinddrivelse.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Søg stillingen allerede i dag ved at sende din ansøgning med CV samt eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg stillingen”. Fristen for at søge stillingen er senest 5. oktober 2023.
Spørgsmål til stillingen besvares gerne af kontorchef Mikael Kristiansen på telefon 72 37 32 25 eller RTE Ivan Garbacz på telefon 72 37 83 09 eller via LinkedIn.
Vi vil indkalde til samtaler løbende og forventer at holde 1. samtaler i uge 41 og 2. samtaler mandag i uge 42. Der kan indgå en case, logikanalyse og personanalyse i ansættelsesforløbet.
Tiltrædelse ønskes snarest muligt eller pr. 1. december 2023.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912823