BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med udvikling, test og idriftsættelse af BI-løsninger inden for Microsoft Azure-universet? Har du stærke data-kompetencer og ønsker du at udvikle dine kompetencer og arbejde med en moderne cloud-baseret dataplatform, hvor du gør en forskel for beskyttelsen af vores samfund?
Tag del i udviklingen af fremtidens datadrevne toldvæsen
Vi arbejder med at udskifte hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet og sikre en styrket brug af data. Netop transformationen af data fra de nye toldsystemer til udstilling i datavarehus, risikomodeller og business intelligence løsninger er vores fokus. Vi søger derfor kollegaer til vores Data og Analyse team i Tolddomænet. Du kan både have meget erfaring eller være nyuddannet - det vil arbejdsopgaverne blive justeret efter, blot du har lyst til og formår at skabe robuste dataløsninger til vores kunde, Toldstyrelsen.
Om stillingerne
Du bliver ansat som data engineer i vores kontor Data og Analyse, der tæller ca. 20 stærke profiler inden for bl.a. data science, data management og business intelligence. Vi dyrker vores kernefagligheder, tværdatafaglige problematikker og følger med i markedets trends. Vi arbejder med de øvrige agile teams i Tolddomænet, der er et unikt it-udviklingsprogram, idet det er et af de største af sin art i Danmark med omkring 400 medarbejdere fra Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), Toldstyrelsen og eksterne leverandører.
I kontoret udvikler, tester og idriftsætter vi BI- og Analytics-produkter med brug af vores teknologi-stak inden for Microsoft Azure-universet. Vi anvender data fra de nye it-transaktionssystemer, samt historiske data fra vores legacysystemer, som behandles i vores nye cloudbaserede dataplatform. Teamet arbejder agilt og planlægger sine opgaver i tæt samarbejde. Konkret kan dine arbejdsopgaver være:
- Udvikling, test og idriftsættelse af ETL-pipelines i Azure Data Factory, der understøtter opbygningen af nyt datavarehus til Toldstyrelsen. Du kommer derfor i berøring med alle processer lige fra ingest af data til deployment af endelige løsninger
- Transformation af data på den nye analytiske dataplatform, herunder udvikling af dimensionelle datamodeller for Toldstyrelsen ved at omsætte forretningsbehov til BI-rapporter og self-service løsninger
- Etablering og implementering af nye arbejdsprocesser og best-practice for udvikling og modellering af datavarehus – vi bygger fra bunden i tæt samarbejde med vores kunde Toldstyrelsen.
Samarbejde og vidensdeling med andre data- og analyse specialister
Du bliver del af et af Danmarks største IT-udviklingshuse med omkring 1.500 medarbejdere, hvoraf ca. 300 har stærke data- og analysekompetencer. Du har derfor rig mulighed for at samarbejde med højt kvalificerede specialister og generalister og for at videndele med dine kommende kollegaer til et af vores mange faglige og sociale arrangementer. For at styrke din faglige udvikling er der, udover hands-on erfaring, også mulighed for at tage relevante Azure-certificeringer og deltage i nogle af markedets nyeste kurser.
Om dig
Vi ser gerne, at du har god erfaring med udvikling af datavarehus, men vigtigst er at du brænder for at udvikle løsninger, der giver Toldstyrelsen nye indsigter i deres forretning. Du har en relevant videregående uddannelse som f.eks. som cand.scient, cand.IT, IT-ingeniør eller lign., eller du har en matematik-tung samfundsvidenskabelig baggrund som fx økonom eller data-orienteret statskundskaber eller kan på anden vis dokumentere de efterspurgte kompetencer. Du kan også have en anden baggrund – men hvor du med dine erfaringer har etableret gode kompetencer (eller ønsker at udvikle dine kompetencer) inden for følgende områder:
- Implementering og drift af datavarehus
- Udvikling i Microsoft Azure Data Factory eller et tilsvarende ETL-værktøj samt SQL-databaser
- Modellering af dimensionelle datamodeller (Kimball), der understøtter forretningens behov
- Forståelse for, hvordan vi med vores datavarehus understøtter den valgte dataarkitektur og de ønsker til udstilling og anvendelse af data i forretningen, understøttelse af non-funktionelle krav som performance og endelig data lineage.
- At skabe relationer og gode løsninger på tværs af fagligheder
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ”Søg stillingen” senest den 7. januar. Vi holder samtaler løbende.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Jan Møller på tlf. 72 38 43 81.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse eller case i ansættelsesforløbet.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956064