Bygningsstyrelsen søger dygtig tekniker til Synsteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Går du op i at sikre høje standarder for teknisk vedligehold af statens bygninger, og trives du med en bred kontaktflade internt og eksternt, hvor du er med til at planlægge vedligeholdet af Bygningsstyrelsens ejendomme i hele landet? Så er du måske vores nye kollega.

Bygningsstyrelsen er statens ejendomsvirksomhed på universitets- og kontorområdet, og for at løse vores kerneopgaver har vi organiseret os i tre fagcentre: Center for Byggeri, Center for Udlejning og Center for Facility Management. Dertil kommer vores støttefunktioner Stab og Center for Økonomi og IT. Sammen har vi et ansvar for at levere attraktive og veldrevne arbejdspladser til vores kunder og gøre det mere professionelt og effektivt, end hvis de selv skulle gøre det.

I Center for Facility Management er styrelsens kompetencer samlet inden for håndtering af facility management, inklusiv Bygningsstyrelsens store viden om bygningsdrift- og vedligehold. Vi har mange og forskellige og komplicerede ejendomme placeret rundt om i landet, og lige nu leder vi efter en ny kollega med tekniske kompetencer og mod på at varetage vedligeholdssyn og vedligeholdsplanlægning på vores ejendomme, primært på Sjælland.


Dine opgaver

Kommer du med på holdet, bliver du en del af teamet Syn- og Planlægning, som er placeret i den del Center for Facility Management, som varetager bygninger og energi.

Du vil indgå i et team af fagligt stærke medarbejdere, hvor dit fokus vil være vedligeholdsplanlægning af tekniske installationer og anlæg. Dette vil indebære visuelle besigtigelser af de tekniske systemer der befinder sig på Bygningsstyrelsens ejendomme samt henhører under vores vedligeholdsansvar.

Bliver du vores nye kollega, får du til opgave at gennemføre vedligeholdssyn af både ikke-fredede og fredede ejendomme og derigennem øge vidensniveauet om vedligeholdelsesstanden af statens ejendomme. Øvrige opgaver tæller blandt andet:

  • Langsigtet planlægning og optimal prioritering af vedligehold på baggrund af data og viden fra vedligeholdssyn med dertilhørende totaløkonomiske betragtninger
  • Håndtere samt indsamle store mængder af data i vedligeholdelsessystemer (Bygningsstyrelsen anvender i dag bl.a. DaluxFM og Timesafe)
  • Analysere data og videreformidle det på en overskuelig måde, der gør det forståeligt og anvendeligt ved opgavehåndtering på tværs af områder
  • Gennemføre byggefaglig vurdering af tekniske installationer på både fredede og ikke-fredede ejendomme.
  • Planlægge og prioritere vedligeholdelsesopgaver
Du får en bred vifte af samarbejdspartnere, bl.a. rådgivere, leverandører, kunder og kolleger internt i styrelsen. Dine opgaver vil skulle løses med bidrag fra en eller flere af vores samarbejdspartnere.


Vores forventninger til dig

Den ideelle kandidat har en teknisk baggrund som eksempelvis maskinmester, men det kan også være en håndværksmæssigbaggrund kombineret med erfaring fra rådgiver- eller installationsbranchen. Det vigtigste for os er, at du har længere relevant erhvervserfaring med (5-10 år), og at du kan bringe din teoretiske ballast i spil i opgaveløsningen. Derudover vægter vi, at du har byggeteknisk viden primært på tekniske installationer, som gør dig i stand til agere sparringspartner for dine kolleger. Det vil være positivt, hvis du har kendskab til håndtering af bevaringsværdige og fredede ejendomme.

Vi ønsker en kollega der trives i en omskiftelig hverdag samt forstår de relationer der indgås både internt og eksternt. Da vi besøger mange forskellige kundetyper i forbindelse med vores vedligeholdssyn, lægger vi vægt på, at du kommunikerer tydeligt og præcist både skriftligt og mundtligt, samt at du evner at samarbejde på tværs af fagligheder.

Det er en forudsætning for at kunne bestride stillingen, at du kan sikkerhedsgodkendes, så du kan varetage opgaver på vores bygninger. For at blive sikkerhedsgodkendt, skal du gennemgå en personundersøgelse hos Politiets Efterretningstjeneste (PET).

Vi forventer desuden, at du:

  • Besidder bred faglig viden om vedligehold af tekniske installationer i bygninger
  • Kan analysere og sammenkæde store mængder af data
  • Kan håndtere et bredt netværk og kontakter på alle niveauer
  • Har indgående dataforståelse og kendskab til IT-systemer
  • Er struktureret og detaljeorienteret
  • Evner at samarbejde på tværs af fagligheder
  • Er selvkørende og klar på at tage ansvar
Du vil være omgivet af kollegaer, der som dig, har faglige kompetencer inden for byggeri samt kollegaer med økonomiske, juridiske og kundemæssige kompetencer. Du vil derfor have rig mulighed for faglig sparring.


Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til relevant overenskomst. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V.

Da vi er placeret på to lokationer og dækker hele landet, anvender vi ofte virtuelle møder på tværs af kontorerne, ligesom du vil skulle håndtere opgaver og møder rundt om i landet, fortrinsvis på Sjælland.

I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.


Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Brian Sole Lyhne på telefon 41 70 13 96 eller mail brsly@bygst.dk

Send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest onsdag den 13. august 2023. på følgende link: bygst.dk/job/. Vi læser løbende ansøgninger og forventer at afholde første runde samtaler i uge 33 og anden runde i uge 34 med forventet tiltrædelse 1. oktober 2023 eller efter aftale.


Om os

Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive, bæredygtige og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vil du læse mere om, hvem vi er og hvad vi gør, kan du gøre det HER og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier HER.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Bygningsstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170531&DepartmentId=7832&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878901

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet