Business Analyst med stærke kommunikations- og faciliteringsevner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at bruge dine analytiske kompetencer, og har du lyst til at spille en central rolle i moderniseringen og udviklingen af forretningskritiske it-systemer på motordomænet? Er du en stærk kommunikator og facilitator? Så er det måske dig, vi søger.

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af it-systemer og dataløsninger i Skatteministeriets koncern. Vi udvikler løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen har teknologisk tidssvarende, brugerorienterede it-løsninger af høj kvalitet, som både overholder gældende krav og it-standarder, og lever op til forretningens ønsker, ny lovgivning med videre. På den måde skaber vi fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor – til gavn for hele samfundet.

Bliv en del af et fagligt, stærkt miljø på motorområdet
Du bliver en del af Center for Motor, som har ansvaret for både drift, videreudvikling og modernisering af it-systemer til Motorstyrelsen. Da Center for Motor er et nyetableret center – ligesom moderniseringsindsatserne er i deres spæde start, vil du få mulighed for at præge såvel kulturen i centeret som ways-of-working inden for motordomænet. I dag består Center for Motor af ca. 17 medarbejdere, og vi forventer inden for de kommende år at blive 25-30 medarbejdere. Du vil arbejde sammen med en gruppe professionelle kolleger med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø.

Centret spiller en afgørende rolle i understøttelsen af Motorstyrelsens forretning samt i at sikre driften, videreudviklingen og den langsigtede modernisering af it-systemerne for Motorstyrelsen. Der må derfor også forventes jævnlige rejsedage til Aalborg, hvor Motorstyrelsen er beliggende. Vi prioriterer læring og arbejdsglæde højt, og vores arbejdsmiljø er uformelt og positivt. Vi holder til i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg, tæt på Flintholm Station, og vi har gratis parkering i kælderen.

Business Analyst med stort it-kendskab og -forståelse
Som Business Analyst får du en nøglerolle i den langsigtede modernisering motordomænet, som det Digitale Motor Register (DMR), Motorstyrelsens vigtigste system til registrering og afgiftsberegning af alle køretøjer indregistreret i Danmark, indgår i. Derudover får du i samarbejde med erfarne udviklere, arkitekter samt drifts- og forretningsspecialister mulighed for at sætte dit præg på partnerskabet med Motorstyrelsen, hvor du blandt andet ved hjælp af facilitering af workshops og kravafklaring omsætter ønsker fra forretningen til specifikke løsningsdesigns.

Dine primære opgaver vil bestå af:

  • Samarbejde med forskellige interessenter for at forstå deres behov og krav og omsætte disse til konkrete it-løsninger, som du vil kunne specificere og kvalitetssikre.
  • Være bindeleddet mellem forretnings- og produktudvikling
  • Udarbejde forretningsmæssige anbefalinger og beslutningsgrundlag baseret på analyser og forelægge disse for ledelsen.
  • Designe forretningsprocesser og udarbejde løsningsdesigns og produktstrategier
  • Identificere og evaluere forretningsprocesser for at identificere effektivitetsforbedringer og optimere arbejdsgange
  • Agere som en kompetent rådgiver for ledelsen
Opgaverne stiller store krav til dit it-kendskab, erfaring med agile udviklingsmetoder og forståelse for samspillet mellem it og forretning. Da rollen er central i samarbejdet med nøgleinteressenter, er erfaring og interesse i interessenthåndtering afgørende i understøttelsen af en struktureret proces- og behovsafklaring.

Struktureret og processtærk profil med gode formidlingsevner
Du har formentlig en relevant uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.merc., cand.it. eller cand.mag. Det vigtigste er dog din dybe forståelse for it og forretning og din erfaring med it-løsninger og forretningsudvikling.

Opgaverne stiller store krav til dine skriftlige formidlingsevner og faciliteringsevner, din sans for struktur og detaljer samt din evne til at samarbejde med mange interessenter. Du evner at opbygge bæredygtige partnerskaber og mestrer interessenthåndtering. Du har erfaring med ledelsesrapportering, og trives med en høj grad af selvstændighed og selvledelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation, er vant til at have mange bolde i luften og følge opgaver helt i mål. Derudover er det en fordel, hvis du har kendskab til brugen af WorkZone, som bruges til journalisering og dokumentation.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest den 8. marts 2024. Vi holder løbende samtaler, så send din ansøgning hurtigst muligt.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Henrik Slot Nielsen på 7237 4180.

Der vil indgå personlighedsanalyse og logisk test i forbindelse med rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994908

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet