Business Analyst med projektleder-gen til SKAT erhvervsopkrævning

Profilbillede
dato

Drømmer du om en rolle som systemejer i et miljø, hvor samarbejde, høj faglighed og en god portion humor er i højsædet? Vil du være med til at drifte, vedligeholde og udvikle en af Danmarks største SAP installationer, Skattekontoen, som håndterer ca. 90% af den danske stats indtægter?

Om jobbet
Du bliver en del af kontoret Skattekontoen, som administrerer og vedligeholder systemet Skattekontoen. Alle virksomheder i Danmark har en Skattekonto, som er deres indgang til betalinger og opkrævninger, og som samtidig giver dem et overblik over deres samlede mellemværende med SKAT. Brutto håndterer Skattekontoen ca. 1.500 mia. kr. om året. Det er samfundsmæssigt et yderst vigtigt system, og dermed et særdeles meningsfyldt arbejde vi i kontoret udfører.

Dit arbejde består i høj grad af at indgå i et tæt samarbejde med Skattestyrelsens procesejere og dine erfarne kolleger på kontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, samt med vores eksterne drifts- og vedligeholdelsesleverandør. Du vil opbygge stor forretningsforståelse og dyb forståelse for Skattekontoen og de tilsluttede kildesystemer, så du kan forstå og vurdere nye ønsker og anvise løsningsmuligheder, og derudover også sikre at skitserede løsninger gennemføres. Du får mulighed for at rammesætte og drive egne opgaver i samarbejde med kontoret og alle øvrige involverede interessenter.

Dine opgaver er bl.a. at

  • Opbygge dybt kendskab til Skattekontoens funktionalitet, både SAP delen og den ovenpå liggende grænseflade til virksomheder og interne SKAT brugere.
  • Vurdere om nye tiltag, det kan være lovhøringer eller udviklingsønsker, kan implementeres på Skattekontoen, og i givet fald hvordan.
  • Anvise og kvalitetssikre løsninger ud fra kendskab til Skattekontoen, så vi i videst muligt omfang udnytter systemets standardfunktionalitet, og kun derudover tilføjer egenudvikling.
  • Indgå i dialog med Skattekontoens procesejere i Skattestyrelsen, systemejere, arkitekter i eget kontor og med vores eksterne leverandør for at skabe de bedste løsninger.
  • Følge op på og samarbejde med leverandør om igangværende ændringsanmodninger, incidents, problems mm.
  • Indgå i testforløb for ændringer i samarbejde med procesejere i forretningen, vores testmanager, testudførere, og leverandør.
  • Være ankerperson for at løsninger gennemføres til tiden, prisen og i rette kvalitet.
  • Deltage i et eller flere af de store projekter på Skattekontoen.
Du indgår i et team med højt engagerede kollegaer, der har stor erfaring med SAP-systemer og forretningsområdet. Derudover får du også et tæt samarbejde med Skattestyrelsen og vores eksterne IT-leverandør på Skattekontoen, samt en stor kontaktflade til øvrige systemområder og udviklingsprojekter med forbindelse til Skattekontoen.

Hvem er du?
Du er stærk til at kommunikere og samarbejde, har lyst til at forstå arbejdsprocesser fra et forretningsperspektiv, og forstår at udnytte de muligheder en given IT-løsning giver. Dine evner til at analysere, rådgive, facilitere og kommunikere i øjenhøjde skal være solide, så du kan forene mange interessenters synspunkter til en fælles løsning og skabe opbakning om beslutninger.

Du har en videregående relevant uddannelse som f.eks. datalog eller ingeniør, og besidder en bred viden om teknologier samt deres anvendelse i systemer. Du har evnen til hurtigt at sætte dig i brugernes sted, og sammenkæde deres ønsker til den bedste udnyttelse af systemets muligheder. Det vil være en fordel, at du har erfaring med SAP systemporteføljen, men du kan også være nyuddannet med gåpåmod og lyst til at få indblik i, hvordan store standard systemer spiller sammen med forretningsønsker.

Fremtidens Skatteforvaltning bygger på innovativ nytænkning, men også optimal udnyttelse af de store dele af porteføljen, som er fuldt ud up to date – derfor vil din evne til at tænke ud af boksen og dit drive til at få ting til at ske blive taget godt imod. Desuden vægter vi gode samarbejdsevner, så du kan omsætte behov til holdbare løsninger på tværs af forskellige interessenter og fagligheder. Du sætter pris på at have en hverdag, hvor du veksler mellem fordybelse i kontoret og at samarbejde med forretningen. Du ser det som en fordel at kunne være med til at sætte retning i en ung styrelse, og er ikke bleg for at sætte dit eget præg på leverancer.

Hvad tilbyder vi?
Vi er 14 kollegaer i kontoret, som arbejder professionelt og kvalitetsbevidst med Skattekontoen. Vi har mange forskellige baggrunde, og meget forskellig anciennitet i SKAT, fra nyansatte til 40+ år, men alle med et meget højt fagligt niveau. Vi hjælper hinanden og arbejder hele tiden for at øge kvaliteten af alt hvad vi gør. Vi er præget af en flad struktur og lægger vægt på vidensdeling, læring og at vi har det sjovt og udfordrende, når vi arbejder.

Du skal være forberedt på en stejl læringskurve, hvor vi vil sørge for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, og samtidig får du tilknyttet en makker, som vil hjælpe dig godt i gang også med de praktiske ting. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver, samtidig med at der er gode muligheder for kompetenceudvikling.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 3. maj 2024. Vi afholder samtaler løbende.

Vil du høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kim Olsen på
tlf. 72 37 69 79.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

​Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

​Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6032290

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet