Brænder du for at holde samfundskritiske systemer kørende 24/7/365?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du arbejdet med etablering og drift af PostgreSQL databaser, og har du programmeringserfaring, gerne med Java og Angular eller tilsvarende? Så har vi brug for dig til vores team, der etablerer, drifter, optimerer og videreudvikler mere end 20 forskellige infrastruktur platforme med stor betydning for, at alle styrelser i Skatteministeriet kan løse deres samfundsmæssige opgaver.

Hvem er vi?
Du bliver en del af kontoret Infrastruktur Operations, der indgår i Infrastruktur området med ca. 150 dygtige og motiverede kollegaer. Infrastruktur Operations består i dag af ca. 25 medarbejdere fordelt på tre leverance teams. Medarbejderne i teamet "Fælleskomponenter, Middleware og Databaser” består af driftsspecialister og systemejere, som er ansvarlige for en række tværgående B2BI integrationsplatforme, middleware komponenter, store databaseplatforme/hoteller og mindre forretningsapplikationer. Kontoret drifter 24/7/365, gennemfører videreudvikling, hjemtagelser, transitioner fra udviklingsprojekter og rådgiver indenfor vores fagområder.

Vores daglige driftsopgaver er at:

  • Etablere driftsovervågning og driftsrutiner på systemer
  • Planlægge, konfigurere, teste og gennemføre ændringer af systemer
  • Rådgivning i forbindelse med anvendelse af teknologier
  • Løse fejl og deltage i fejlsøgning
  • Fungere som 2. og 3. line support
  • Attraktiv rådighedsvagtordning fra hjemmet, ca. en uge per måned
  • Udbygning, videreudvikling og optimering af infrastruktur platforme.
Hvem er du?
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du skal trives med en omskiftelig hverdag, hvor du ikke ved hvad dagen bringer af opgaver. Vi forestiller os, at du kommer fra en større virksomhed, gerne statslig og har minimum 3 års erfaring som DBA, systemudvikler eller driftsspecialist på Linux platform. Har du også erfaring med Azure Cloud, er det et ekstra plus.

Du taler, læser og skriver dansk og kan også læse og forstå engelsk.

Du har interesse for system- og database drift samt optimering og videreudvikling af såvel databaser samt forskelligartede IT-løsninger.

Vores team arbejder med mange teknologier, så der er god mulighed for både at få udviklet dine kompetencer i bredden og dybden. Her er et mindre udpluk fra vores teknologistak:

  • PostgreSQL og MSSQL databaser
  • Oracle databaser, Oracle Service Bus og Weblogic Server
  • B2BI integrationsløsninger mellem Skat og erhvervskunder
  • Ansible og automatisering af rutineopgaver
  • Zabbix overvågningsløsning
  • Shell scripting
  • Objektorienteret programmering
  • ITSM sagshåndtering.
En attraktiv arbejdsplads, hvor du har mulighed for at påvirke
Du bliver en del af en organisation i udvikling, hvor du selv får mulighed for påvirke og sætte standarden for god drift. Vi har en stabil drift med de nuværende systemer, men vi skal gøres klar til at overtage flere applikationer, der er udviklet efter nyeste teknologier. I den forbindelse får du mulighed for løbende at tilegne dig nye kompetencer via uddannelse og kurser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Motiveret ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 14. januar 2024.

Vi afholder samtaler løbende, og der kan anvendes personlighedstest og logiktest i forbindelse med ansættelsen.

Forventet opstart senest 1. marts 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamkoordinator

Claus Bak på telefon 72 38 46 78.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden Hemmelig, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Forud for ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest.

Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961125

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet