Bliv vores nye analytiske brobygger mellem it og ejendomsbeskatning i udviklingsafdeling på Frederiksberg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at videreudvikle og sikre stabil drift på ejendomsbeskatningsområdet? Kan du bygge bro mellem it, lovgivning og forretningen? Er du detaljeorienteret, analytisk og brænder for at finde løsninger på komplekse problemstillinger? Så er du måske vores nye kollega i afdelingen Ejendomsbeskatning og Data, hvor vi er med til at sikre ca. 40 mia. kr. om året til finansiering af vores velfærdssamfund.

Analysere problemstillinger og identificere, teste og formidle de bedste løsninger
Som vores nye kollega indgår du i arbejdet med den fortsatte implementering af den nye ejendomsskattelov. Du skal sikre sammenhænge mellem forretningens behov og it-udviklingen. Vi søger derfor kollegaer, der vil være med til at omsætte forretningsbehov til kravspecifikation, følge op på systemfejl og teste de nye løsninger.

Afdelingen er ansvarlig for at etablere en stabil drift og videreudvikling af processer og systemer for boligbeskatningen.

Du skal kunne trives i en omskiftelig hverdag, hvor du den ene dag sætter dig ind i et komplekst systemlandskab om formiddagen og læser kravspecifikationer og relevante lovtekster om eftermiddagen. Næste dag følger du op på indmeldte fejl med vores samarbejdspartnere, eller skriver et notat til vores direktion. Fælles for opgaverne er, at de kræver omfattende dialog og koordination med vores samarbejdspartnere og du får dermed en stor snitflade på tværs af forvaltningen.

Samarbejds- og løsningsorienteret
Det er vigtigt, at du besidder gode kommunikations- og samarbejdsevner og har blik for at identificere og foreslå løsninger på komplekse problemer. Du er eksekveringsparat og formår at holde et struktureret overblik, selv om dagene til tider kan være travle. Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse inden for fx it, samfundsvidenskab eller lignende.

For at få succes i jobbet er det en fordel hvis du:

  • Har procesforståelse og interesse for it, test og videreudvikling af eksisterende systemer
  • Kan planlægge, drive og gennemføre selvstændige afklaringer fra start til slut med sparring fra kollegaer og med fokus på resultatskabelse
  • Er analytisk, og kan sætte dig ind i kompleks viden på kort tid uden at gå på kompromis med fremdriften
  • Har erfaring med brugerorienteret arbejde med inddragelse af flere forskellige målgrupper
  • Er god til at skabe relationer og kan formidle komplekse sammenhænge til andre typer fagligheder end din egen.
Erfaring fra lignende stillinger som fx procesejer, systemejer, systemforvalter, tester, forretningsanalytiker eller kendskab til beskatningsområde er en fordel, men ikke et krav. Vi hører også gerne fra dig, som er nyuddannet. Det vigtigste er, at du har lyst og evne til at grave dig ned i et nyt fagområde.

Velkommen til en afdeling præget af entreprenørånd
Afdelingen Ejendomsbeskatning og Data er en udviklingsafdeling. Vi sikrer, at de nye vurderinger får den rette gennemslagskraft i beskatningssystemerne svarende til den nye boligskattereforms intentioner, og vi forretningsudvikler det systemlandskab, der anvendes til ejendomsbeskatning. Vi tilbyder et spændende og udviklende job, hvor du er med til at påvirke udviklingen af løsninger på ejendomsbeskatningsområdet. Dine opgaver vil være alsidige med mulighed for at opbygge stor erfaring og viden i spændingsfeltet mellem forretningsudvikling og it.

Vi er optaget af, at vi trives, lærer og udvikler os, når vi er på arbejde. Vi sikrer en grundig onboarding til området, tilbyder gode efteruddannelsesmuligheder og har fokus på din udvikling, så du kan få en spændende karriere i Vurderingsstyrelsen eller på tværs af Skatteforvaltningen. I afdelingen lægger vi vægt på en god balance mellem arbejde og fritid. Vi er fokuserede, og leverer på korte deadlines, når det er nødvendigt, men har også fleksible arbejdsforhold, sociale arrangementer og gode rammer på Frederiksberg.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV samt yderligere relevant materiale hurtigst muligt og senest den 31. oktober via linket ”Søg stillingen”. Vi indkalder løbende til samtaler.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Nikita Baklanov på 7237 1685 eller nikita.baklanov@vurdst.dk.

Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Lindevangs Allé 8-12, Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131229

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet