BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om en rolle som Systemejer / ITIL Application Manager i et miljø hvor samarbejde, høj faglighed og en god portion humor er i højsædet? Og drives du af faglige udviklingsmuligheder gennem mange forskelligartede opgaver? Så er det dig vi har brug for!
Vi søger en systemejer / ITIL Application Manager, der har mod på at være med til at udvikle, vedligeholde og drifte en række mainframe-applikationer, som er af stor betydning for Skatteforvaltningen og samfundet. Systemerne spænder bredt fra opkrævning til udbetaling.
Om jobbet og din fremtidig rolle
Du bliver ansat i afdelingen ”Opkrævning” i kontoret ”Skattekontoen”.
I rollen som Systemejer vil du være det proaktive omdrejningspunkt for koordinering af applikationsudvikling samt vedligeholdelse og drift af flere af vores centrale personvendte legacy-applikationer. Dit arbejde vil i høj grad være at indgå i et tæt samarbejde med Skattestyrelsens procesejere og dine erfarne kolleger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), samt med vores eksterne drifts- og vedligeholdelsesleverandører.
Det er dig som sikrer, at leverandørerne implementerer forretnings- og it-mæssige behov korrekt i applikationerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi. Arbejdsopgaverne er organiseret i en teamstruktur, hvor du arbejder tæt sammen med din/dine kollegaer i hverdagen og sideløbende har fokus på at fastholde det gode samarbejde med leverandørerne samt sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut for de outsourcede applikationer. Du bidrager ligeledes til UFSTs vurdering og estimering af den fremtidige it-understøttelse af ny lovgivning mm.
Dine opgaver inkluderer også, at du:
- tilpasser kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov
- udarbejder nonfunktionelle / tekniske krav til løsningen ud fra et it- og sikkerhedsmæssigt behov
- sikrer økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud
- udfører systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområder og leverandør
- anvender ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområder og leverandører
- bidrager aktivt til governance af Skatteforvaltningens løsninger
- bidrager til kommende moderniseringstiltag for systemområdet
Du er en erfaren IT-generalist med flair for forretningsbehov. Vi forestiller os, at du kan have erfaring med leverandør- og projektstyring. Du har tidligere arbejdet som product owner, Systemejer/ITIL Application Manager, it-/forretningskonsulent eller kommer fra en lignende stilling. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx. cand.it, cand merc.it, datanom eller lign. Du er fagligt velfunderet, engageret og vant til at samarbejde i mindre teams, og du kan samarbejde på tværs i organisationen.
For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du:
- er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver
- kan håndtere mange opgaver samtidigt og sikrer at deadlines bliver overholdt
- har lyst til at lære nyt og er i stand til at sætte dig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger
- Er god til at samarbejde i et bredt fagligt miljø
- Kan kommunikere flydende på dansk - både i skrift og tale.
Hvad tilbyder vi?
I UFST har vi fokus på den enkelte medarbejder og det er vigtigt for os, at man lyst til at investere i sig selv og UFST, hvorfor vi aktivt understøtter kompetencemæssig udvikling in-house og eksternt. UFST har desuden en velfungerende personaleforening med et spændende udvalg af klubber og aktiviteter, hvor vi som medarbejdere har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.
Vi er ambitiøse, ansvarlige og du får professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer med fokus på fagligheden. Der er højt til loftet, hvorfor man som ansat har stor mulighed for at have indflydelse på opgaveløsningen. Vi har en god stemning imellem os, omgangstonen er uformel og selv om vi har travlt, spiller vi hinanden gode med fokus på at komme i mål sammen.
Vores kontor består af 18 personer og rollespændet går fra Business Analyst, Service Level Manager, Platformsejere til Systemejere/ITIL Application Managers, Domæne arkitekter og Testmanager. Her kan du se frem til et tæt samarbejde på tværs af afdelinger, og hvor du især samarbejder med andre system-, platforms- og procesejere indenfor dit forretningsområde.
Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der i UFST er gode muligheder for kompetenceudvikling via vores karriereunivers.
Ansøgning og ansættelse
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og evt. udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 31. oktober 2024. Vi holder samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef, Kim Morten Olsen på mobil nr. 72 37 69 79.
Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.
Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130429