BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du indgå i et stærkt samarbejdende fællesskab med høj faglighed og et godt socialt miljø, og vil du sammen med dygtige kollegaer udarbejde det bedste grundlag for økonomistyring i Frederiksberg Kommune samtidig med, at du får mulighed for at lære nyt og udvikle dig? Så er du måske vores nye økonomikonsulent i økonomiafdelingen i Frederiksberg Kommune.
Om økonomiafdelingen
Frederiksberg Kommune er kendt for en stærk økonomistyring, hvor der er plads til nytænkning samtidig med at vi leverer drift og tæt understøttelse af alle økonomifunktioner i kommunen. Vi har samlet vores økonomifunktioner i én og samme afdeling, så vi kan videreudvikle vores økonomistyring til i endnu højere grad at understøtte vores institutioner og fagafdelinger, så de fuldt ud kan koncentrere sig om at levere velfærd til kommunens ca. 105.000 borgere. Vi er i dag en økonomiafdeling med ca. 100 medarbejdere, som understøtter forvaltninger og institutioner i hele Frederiksberg Kommune med økonomistyring - herunder budget- og regnskabsproces, budgetopfølgning, økonomi i sager til politisk behandling, bogholderi mm.
Økonomiafdelingen består af flere enheder, og vi arbejder tværgående i forhold til at løse ovenstående opgaver, men vi er også organiseret, så vi løser opgaver indenfor de forskellige forvaltningsområder. Lige nu søger vi en økonomikonsulent i Økonomienhed Børn og Unge. Vi har i hele Økonomiafdelingen et stærkt fagligt samarbejde og et godt socialt fællesskab, som du bliver en del af.
Om stillingen i Økonomienhed Børn og Unge
Vi er i alt 8 medarbejdere og en leder i Økonomienhed Børn og Unge, og vi har et rart og uformelt arbejdsmiljø. Vi hjælper hinanden, når det er nødvendigt, vi griner meget sammen, og der er generelt højt til loftet i vores storrumskontor.
Vi arbejder med økonomi-, styringsopgaver og analyseopgaver på kommunens Børne- og Ungeområde, som omfatter skoler, fritidstilbud, daginstitutioner, det specialiserede børneområde, PPR samt sundheds- og tandpleje. Vores kerneopgave er at give den bedst mulige økonomiunderstøttelse af fagområderne på Børne- og ungeområdet. Vi mangler lige nu en dygtig kollega, som i samarbejde med kollegaer i enheden og i dialog med ledere og fagafdelinger kan varetage økonomiopgaver - primært på skoleområdet.
Vi tilbyder en stilling i en økonomiafdeling med højt fagligt niveau, gode udviklingsmuligheder og økonomiopgaver på Børne- og ungeområdet, hvor der er stor, politisk opmærksomhed med høje ambitioner om at skabe de bedste løsninger for kommunens yngste borgere. Det vil være kernen i dine opgaver at bidrage til budgetoverholdelse, prognosesikkerhed og videreudvikling af styringsrelevante værktøjer. Du vil ligeledes i samarbejde med dine nærmeste kollegaer skulle arbejde med bl.a. budgetlægning, regnskabsafslutning samt effektiviseringer i tæt samarbejde med fagafdelingerne.
Du vil indgå i et team med kollegaer, som vil hjælpe dig i gang med opgaverne og de processer vi arbejder i på tværs af økonomiafdelingen. Du vil også få mulighed for at sætte dit eget præg på løsningen af opgaverne. Stillingen rummer gode muligheder for at udvikle dine kompetencer indenfor økonomiområdet bredt med opgaver indenfor bl.a. budgettering, prognoser, ledelsesrapportering, mindre analyser mv.
Hvem er du?
Vi søger en kollega med engagement og lyst til at indgå i et team, hvor samarbejde, dialog og fælles ansvar for opgaveløsningen går hånd i hånd. Det er vores forventning, at du
har en samfundsvidenskabelig uddannelse og gerne med et par års erfaring, men nyuddannede er også velkomne til at søge. Det er en fordel, hvis du har erfaring med økonomi på skoleområdet, men det er ikke et krav. Du skal naturligvis være interesseret i at lære om og specialisere dig indenfor kommunal økonomi og kunne arbejde systematisk og databaseret og som en naturlig forlængelse heraf have gode kompetencer inden for Excel, som er vores primære værktøj.
Vi har til tider travlt, så du skal kunne håndtere flere bolde i luften på én gang. Godt humør og engagement er et must.
Det er også vigtigt, at du har flair for formidling af komplekse problemstillinger på en overskuelig måde, da det er en vigtig del af opgaven i dialog med fx de budgetansvarlige ledere. Vi ønsker en kollega, der er proaktiv i forhold til at skabe løsninger og få løst opgaver ved at opsøge samarbejdspartnere og sparring hos kollegaer.
Ansættelsesvilkår og proces
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst og forhandling mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tale om en varig stilling på 37 timer ugentligt. Der er mulighed for hjemmearbejde.
Ansøgningsfrist er søndag den 22. september 2024. 1. samtaler forventes afholdt den 24. september og evt. 2. samtale den 25. september. Der vil være en mindre opgave til 2. samtalen. Forventet start hurtigst muligt eller senest den 1. november 2024.
Kontakt
Du er meget velkommen til at kontakte os og høre mere om stillingen, og du kan ringe til leder af Økonomienhed Børn og Unge Gitte Mosegaard Nielsen på 2898 0048 eller skrive til mail gini05@frederiksberg.dk
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
KDO, Økonomi og Udbud, Smallegade 1,5. sal vær. 5.056, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113042