Bliv kontorchef i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen - skab stærke kontroller og partnerskaber for finansiel risikostyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at tage del i en vigtig og spændende opgave med at opbygge et stærkt fundament for finansiel risikostyring i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen? Vil du stå i spidsen for at videreudvikle en proaktiv og stærk kultur? Og motiveres du af at skabe partnerskaber og lede et hold af dygtige medarbejdere? Så er du måske vores nye kontorchef.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.

Du bliver en del af fagområdet Ressourcer og Portefølje, hvor vi er ca. 300 medarbejdere og ca. 23 chefer, som sammen skaber rammerne for, at UFST kan lykkes med sine kerneopgaver. Vi er optaget af stærk faglighed og resultater, og vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i styrelsen og på tværs i Skatteforvaltningen med fokus på, at det, vi laver, har høj faglig kvalitet og skaber værdi for andre. Du indgår i et fagligt fællesskab i chefkredsen, hvor du i samspil med andre deltager i udviklingen af styrelsens samlede styring.

Vi har ansvar for økonomistyringen og overholdelse af regnskabsreglerne for en meget stor it-system- og projektportefølje. Det er en af de mest spændende økonomiopgaver i staten og stiller store krav til vores processer, kompetencer, data, opfølgninger, kontrol m.m. Som kontorchef for Finansiel Risikostyring har du ansvaret for at opbygge en enhed, som bidrager til at sikre korrekt internt kontrolmiljø samt systemunderstøttelse, herunder udvikling og udarbejdelse af klare roller og ansvar, processer og forretningsgange. Herudover har du i samarbejde med bl.a. søsterkontoret Regnskab, det centrale økonomikontor og de lokale økonomifunktioner ansvaret for finansiel controlling af styrelsens regnskab, der sikrer, at statslige regnskabsregler mv. overholdes samt sikrer retvisende indregning og måling af styrelsens anlægsaktiver.

Dine vigtigste opgaver som kontorchef bliver sammen med dit ny-etablerede team at sikre:

  • videreudvikling af analytisk ramme for identificering og prioritering af finansielle risici og udvikling af kontrolmiljøet i UFST
  • bidrag til at sikre korrekt internt kontrolmiljø samt systemunderstøttelse, herunder udvikle og udarbejde relevante processer og forretningsgange, systematisk gennemgang og efterprøvning af eksisterende kontroller, herunder vurdering af deres tilstrækkelighed, relevans og udførsel
  • understøtte implementering af mitigerende tiltag relateret til finansielle risici i både tværgående og decentrale kontorer, herunder sikring af retvisende og fyldestgørende kontroller, beskrivelser mv. Fx i relation til forbedret varemodtagelse, korrekt registreringspraksis, aktivering, m.m.
  • koordination mellem kontrolmiljøansvarlige for §9 og de koncerntværgående kontrolmiljøansvarlige for systembrugeradministration og it-udstyr mv. i hht. de statslige regler herfor
  • tværgående understøttelse, udførsel og videreudvikling af væsentlige processer på regnskabsområdet i tæt samarbejde med kontoret Regnskab, det centrale økonomikontor og vores decentrale økonomi- og ledelsessekretariater.
Du får en nøglerolle i at styrke vores økonomi- og regnskabsopfølgning samt kvaliteten af vores opfølgningsgrundlag, og du vil bidrage til at definere kontorets opgaver løbende i et aktivt samarbejde med dine chefkolleger og underdirektør. Opgaverne løser du og dine medarbejdere i tæt samarbejde med kollegerne i UFST og i god dialog med departementet.

Leder med god dømmekraft og erfaring med komplekse problemstillinger
Du har en relevant akademisk uddannelse og det er vigtigt, at du har kendskab til økonomistyring af it-projekter samt reglerne for styring af immaterielle anlæg og har erfaring med at omsætte din viden til værdiskabende processer. Herudover lægger vi vægt på, at du er en udviklingsorienteret leder med god dømmekraft, strategisk og analytisk kapacitet, og at du både har erfaring med og forståelse for det politiske system og departementsbetjening.

Vi lægger stor vægt på god ledelse og sund organisation. Derfor er det centralt, at du som leder:

  • skaber følgeskab, udviser empati, inspirerer, motiverer og udvikler dine medarbejdere
  • er garant for høj faglighed, er transparent og samstemt i ledelseskæden og har en plan for, hvor opgaven skal udvikle sig hen
  • bidrager aktivt til den samlede opgaveløsning i UFST og koncernen som helhed
  • har gode evner til samarbejde, er lydhør og arbejder for stærke partnerskaber med fokus på de bedste fælles løsninger
  • har fokus på at udbrede en kultur, hvor der arbejdes proaktivt og opsøgende
  • er rollemodel og udfylder dit ledelsesrum op og ned i organisationen og prioriterer din tid, så der er balance mellem dine ledelsesopgaver.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest 11. august 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fagdirektør Anne Kirstine Bechsgaard Damsager på 7237 2563 – grundet ferie i perioden vil det være en hjælp, hvis du sender en sms først.

Der indgår en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.

Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Kongen.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6083886

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet