Bliv en vigtig brik i implementeringen af standarder og metoder inden for it- og forandringsledelse!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et implementeringsteam, som arbejder med lokal implementering af standarder, metoder og værktøjer? Har du erfaring med it-, projekt- og forandringsledelse? Så har vi et spændende job til dig!

I Udviklings- og forandringsstyrelsen (UFST) har vi ansvaret for udvikling og drift af en kompleks portefølje af it-systemer i Skatteministeriets koncern. Vi udvikler it-løsninger, der sikrer, at Skatteforvaltningen er teknologisk tidssvarende, og har redskaberne til at understøtte ny lovgivning eller nye forretningsprocesser på skatteområdet. Vi arbejder målrettet med at styrke modenheden og transparensen i vores kerneopgaver, hvortil udvikling og implementering af processer, standarder og metoder er afgørende.

Vær med til at sikre en værdiskabende it-styring
Metoder og værktøjer udvikles primært centralt i UFST med henblik på at ensrette og optimere styringen af vores it-udvikling og -drift. I en travl hverdag kan det være svært at sikre den fulde organisatoriske implementering, for at hente gevinsterne ved metoder og værktøjer hjem. Derfor har vi brug for din hjælp.

I et tværgående implementeringsteam på – med dig – tre medarbejdere – griber vi boldene fra det centrale Metodekontor, bearbejder det og omsætter til det lokal implementeringspraksis i fagområdet Virksomhed, Opkrævning og Analytics. Teamet indgår i kontoret SKAT Ligning, og vi referer direkte til direktionen i fagområdet, som er primær opgavestiller, og som følger fremdriften af implementeringerne tæt.

Som projektleder for den tværorganisatoriske implementering af vores ways of working, får du i samarbejde med kontorcheferne i området, ansvar for at hjælpe til lokal oversættelse og ibrugtagning af tværorganisatoriske standarder og værktøjer, på tværs af fire de underdirektørområder i fagområdet. Som led i implementeringen er det vigtigt, at du også har fokus på at opsamle erfaringerne og melde forandringsforslag og ændringsønsker tilbage til ejere af metoder og værktøjer, så vi sikrer, at vores ways of working giver den tilsigtede værdi.

For at lykkes i rollen, er det centralt, at du etablerer gode relationer til de kontorer, som skal skabe forandringen, samt til de tværgående kontorer, som udvikler og ejer de metoder, processer og værktøjer, der er i spil. Det er derfor en fordel, hvis du har erfaring fra større it-projekter eller udviklingsopgaver, og dermed kender den virkelighed, hvori de nye arbejdgange skal forankres.

Dine arbejdsopgaver bliver bl.a. at:

  • Drive lokal implementering og sikre værdiskabende forankring af prioriterede processer, metoder og værktøjer i fagområdet
  • Sikre erfaringsudveksling på tværs af brugerne og etablere et feedback-loop til de tværgående kontorer
  • Løbende rapportere til direktionen i fagområdet om forankring af processer, metoder og værktøjer
  • Have overblik over udviklingsporteføljen, så projekter, styregrupper, kontorchefer og andre styringsenheder understøttes i at bruge processer, metoder og værktøjer hensigtsmæssigt.
  • Etablere et godt samarbejde med interessenter både i fagområdet og på tværs af UFST.
Selvstændig projektleder med fokus på samarbejde og involvering af interessenter

Vi forventer, at du har en relevant længerevarende uddannelse og flere års erfaring med it-projektledelse og/eller forandringsledelse. Gerne indenfor it og gerne fra en politisk organisation. Vi forventer, at du har en vis teknisk indsigt, uden dog at have en egentlig it-uddannelse.

For at få succes i stillingen ligger vi vægt på, at du:

  • Er udadvendt og har gode samarbejds-, kommunikations-, og faciliteringsevner
  • Kan holde mange bolde i luften og følge op - også når der opstår er krydspres mellem det, som ønskes implementeret og en travl hverdag i organisationen
  • Kan navigere i en stor, kompleks og politisk styret organisation med mange interessenter
  • Har flair for planlægning, struktur og processer
  • Har en grundlæggende forståelse af it og teknologi, og vil derfor kunne formidle teknisk indhold i notater o. lign.
  • Er en dygtig skriftlig formidler og trives med, at mange leverancer er på skrift. Herunder har du gerne erfaring med Slotsholmsmetoden.
Derudover skal du være i stand til at sætte dig i brugernes sted, give konstruktiv feedback på udviklede metoder og understøtte implementeringen hands-on ved behov.

Høj trivsel og god work-life-balance
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i arbejdstidens tilrettelæggelse. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det med et mange samarbejder og snitflader på tværs af UFST og et kontor med særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på at høj trivsel i kontoret, herunder sikre og styrke vores gode kollegaskab, samt balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 12. august 2024 kl. 10. Stillingen er til tiltrædelse 1. oktober 2024 eller snarest muligt.

Du er velkommen til at kontakte kontorchef Elisabeth Rothmar på telefon 72 37 93 71, chefkonsulent Amalie Lyngs Gregersen på telefon 72 37 33 22 eller Jens Nicolajsen på telefon 72 37 61 21, hvis du vil høre mere om stillingen.

Der vil evt. indgå case eller test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080280

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet