BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger 1-2 dygtige og engagerede børne- og ungerådgivere mere i Specialrådgivningen. Vi kan tilbyde et stærkt arbejdsfællesskab både fagligt og socialt med stort fokus på faglig udvikling og kvalitet i sagsbehandlingen og på et godt og inkluderende arbejdsmiljø.
Vi kan tilbyde
- Grundig introduktion til et meningsfuldt, spændende og alsidigt arbejdsområde
- Mentorordning og god adgang til faglig sparring, herunder også juridisk sparring
- En organisation med stor fokus på faglig kompetenceudvikling
- Et bredt tværprofessionelt samarbejde med barnet og den unge i centrum
- En høj grad af medindflydelse og -ansvar
- Lavt sagsantal
- Ekstern psykologisk supervision
- Gode kollegaer, der vægter høj faglighed og et godt arbejdsmiljø
- Flekstidsordning og gode muligheder for hjemmearbejde
- Kantineordning, frugtordning og træningsfaciliteter
En af vores kollegaer sagde om sin opstart
”Det har været en rigtig god opstart, hvor hele teamet har været imødekommende. Jeg har en mentor, som jeg altid kan spørge til råds om stort og småt, en tilgængelig ledelse og et ambitiøst og engageret team omkring mig. Jeg oplever at være blevet en del af et godt arbejdsmiljø, hvor man får lyst til - og mulighed for - at udvikle sin faglighed hver dag.”
Lidt om os
I Specialrådgivningen er vi specialiseret i arbejdet med børn og unge med fysiske og/eller psykiske funktionsnedsættelser. Vi er inddelt i to teams med samme faglige koordinator og sektionsleder. Vores fokus i arbejdet er, i tæt samarbejde med familien og andre relevante aktører, at sikre gode og helhedsorienterede indsatser, herunder handicapkompenserende ydelser (tabt arbejdsfortjeneste, merudgifter, vedligeholdelsestræning, afløsning/aflastning, personlig pleje og praktisk hjælp, ledsagelse og hjemmetræning mv.) samt tidligt forebyggende og støttende indsatser til udsatte børn og unge.
Vi har høje ambitioner og vil gerne fortsætte vores udvikling af opgaveløsningen, fagligheden og arbejdsfællesskabet og vi er stolte af alt det, vi allerede har opnået. Du vil i os få kollegaer med stor lyst til sammen at sikre en god implementering af Barnets Lov, et godt arbejdsmiljø og rum for faglig sparring omkring løsningen af vores kerneopgave; at fremme børns og unges udvikling, trivsel og selvstændighed.
Det betyder bl.a., at du vil få regelmæssige sagsgennemgange og gode muligheder for konkret sparring. En økonomimedarbejder hjælper med beregninger ift. tabt arbejdsfortjeneste, ligesom vi har gode muligheder for tæt juridisk bistand og sparring. Vi har et lavt sagsantal på ca. 25 sager afhængig af sagskompleksitet og kompetencer. Som ny kan du naturligvis forvente et lavere sagsantal i en opstartsperiode, afhængig af dit erfaringsniveau.
Specialrådgivningen er en del af Familieafdelingen, der består af yderligere tre sektioner; to forebyggelsessektioner og en anbringelsessektion. Vi er en organisation, der i de seneste år har været i stor udvikling, og høj faglighed, klare arbejdsgange, systematik og lovmedholdelighed, etablering af fælles metodik og kultur, og ikke mindst udviklingen af det tværfaglige samarbejde, er fortsat i højsædet. Det betyder også, at du vil komme til at indgå i en masse spændende kompetenceudviklingsaktiviteter over de næste par år, der vil sikre, at du får videreudviklet dine faglige kompetencer som børne- og ungerådgiver.
Lidt om dig
Vi søger en ny kollega, der er uddannet socialrådgiver eller på anden vis har opnået tilsvarende kompetencer. Har du erfaring med de handicapkompenserende bestemmelser, er det et stort plus. Er du nyuddannet og brænder for området og for faglig udvikling, er det også et stort plus. Det er en fordel, hvis du kender ICS-metoden, Signs of Safety (SOS) og fagsystemet DUBU, men ellers får du naturligvis den nødvendige oplæring.
Det er væsentligt, at du har lyst til at tage medansvar for et stærkt arbejdsfællesskab med høj faglighed og godt humør i højsædet. Du skal være i stand til at arbejde inddragende og løsningsorienteret, og have en konstruktiv tilgang til familierne og det tværprofessionelle samarbejde. Det er en nødvendig kvalifikation, at du er god til at formidle både på skrift og mundtligt, arbejder struktureret og systematisk, og er god til at holde overblik og fokusere.
Har du særlige kompetencer eller interesseområder, som du gerne vil specialisere dig inden for, fx hjemmetræning eller andet, vil det også efter konkret aftale være muligt at tilpasse dine arbejdsopgaver herefter i forbindelse med din ansættelse.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Karina Sørensen, telefon 28 98 36 38 eller faglig koordinator Tanja Brøndum, telefon 28 98 35 45.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter principperne om Ny løn. Som supplement til løntrinsindplaceringen ydes der et børne- og ungetillæg for fleksibilitet i opgaveløsningen på 20.600 kr. årligt. Vi gør opmærksom på, at der indhentes straffe– og børneattest inden ansættelse. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.
Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler
Stillingen ønskes tiltrådt tirsdag den 1. oktober 2024 eller tidligere.
Ansøgningsfristen er søndag den 11. august 2024, kl. 12.00.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler torsdag den 15. august 2024.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081119