BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at tage del i en vigtig og spændende opgave med at opbygge et nyt kontor og et stærkt fundament for finansiel risikostyring i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen? Så er du måske vores nye kollega!
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.
Du bliver en del af fagområdet Styring, hvor vi er ca. 300 medarbejdere og ca. 23 chefer, som sammen skaber rammerne for, at UFST kan lykkes med sine kerneopgaver. Vi er optaget af stærk faglighed og resultater, og vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i styrelsen og på tværs i Skatteforvaltningen med fokus på, at det, vi laver, har høj faglig kvalitet og skaber værdi for andre.
Du indgår i et fagligt fællesskab i det nyoprettede kontor og resten af Økonomistyring, hvor du i samspil med andre deltager i udviklingen af styrelsens samlede styring. Vi har ansvar for økonomistyringen og overholdelse af regnskabsreglerne for en meget stor it-system- og projektportefølje. Det er en af de mest spændende
økonomiopgaver i staten og stiller store krav til vores processer, kompetencer, data, opfølgninger, kontrol m.m.
Som medarbejder i Finansiel Risikostyring kommer du i samarbejde med dine kollegaer til at arbejde med:
- varetage rollen som finansiel risikoparter der sammen med økonomipartnere hjælper styrelsen med at lykkes med kerneopgaverne
- finansiel controlling og risikostyring af styrelsens regnskab samt sikre retvisende indregning og måling af styrelsens anlægsaktiver gennem anlægskontrol, værdiansættelsesnotater, nedskrivningsvurderinger mv.
- at sikre korrekt internt kontrolmiljø og analytisk ramme for identificering og prioritering af finansielle risici, herunder systemunderstøttelse, processer og forretningsgange, samt vurdering af deres tilstrækkelighed, relevans og udførsel
Du har en relevant uddannelse inden for regnskab og økonomi og det er en fordel, hvis du har kendskab til økonomistyring af it-projekter samt reglerne for styring af immaterielle anlæg og har erfaring med at omsætte din viden til værdiskabende processer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send en kort og motiveret ansøgning, dit CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest 3. november 2024. Vi afholder
samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Finansiel Risikostyring Jakob Kamp på 7237 2059.
Der indgår en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131398