Bliv en central backend-udvikler i teamet bag Skatteministeriets hjemmesider

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at tage medansvar for webudvikling til alle borgere og virksomheder i Danmark og blive en del af holdet, der videreudvikler Skatteministeriets hjemmesider? Så er du måske vores nye kollega.

Vores kontor
Kontoret Digitale Kanaler og Design ligger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), der er en del af Skatteforvaltningen. Vi bygger it-løsninger til hele Skatteministeriets koncern og leverer herigennem løsninger til alle borgere og virksomheder i Danmark. Det betyder, at vi er bindeleddet mellem såvel interne systemer i Skatteforvaltningen som mellem Skatteministeriet og det omgivende samfund.

I vores kontor har vi ansvaret for udvikling og drift af den Digitale Oplevelses Platform (DOP), hvorpå 11 af ministeriets hjemmesider ligger, herunder skat.dk, der har over 30 mio. besøg årligt.

Vi er efter et nyligt afsluttet projekt overgået fra et egenudviklet CMS til en ny platform i Azure med Umbraco og API’er i et headless frontend setup. Vi arbejder agilt, teambaseret og efter et DevOps-mindset. Vi anvender hovedsageligt Microsoft Tech Stack og Azure Devops (ADO). Andre kodesprog kan også forekomme.

Du vil indgå i et team, som består af frontend- og backend-udviklere, analytikere samt en souschef. Vi har også eksterne udviklere tilknyttet vores team. Derudover består kontoret af et team med UX’ere samt forretningsvendte kollegaer. Vi har et stort fokus på at levere værdi til vores kunder i Skatteministeriets koncern såvel som borgere og virksomheder.

Om stillingen
Hos os får du mulighed for at prøve kræfter med forskellige udviklingsopgaver og teknologier, finde de berømte nåle i høstakken, når noget driller og dermed udvikle dine kompetencer.

Som backend-udvikler får du en afgørende rolle i teamet, hvor følgende opgaver indgår:

  • Drift og videreudvikling af DOP med fokus på Skatteministeriets hjemmesider
  • Samarbejde med underleverandører om samspillet mellem vores løsningskomponenter
  • Aktiv deltagelse i at skabe rammerne for nye udviklingsopgaver sammen med teamet, herunder estimering af opgavestilling såvel som udførelse af arbejdet ifm. nyudvikling og drift
  • Aktiv deltagelse i fejlsøgning og løsningsforslag
  • Dokumentation af løsninger
  • Bistand til, at vi lykkes med de daglige ad hoc-opgaver.
Om dig
Vi forventer, at dit fokus er på backend-udvikling og DevOps. Du kan både komme med lidt eller meget erfaring, og har du ikke erfaring, vil vi lære dig det, du har brug for.

Det er vigtigt, at du:

  • motiveres af at kode og har fokus på optimering og konsolidering.
  • arbejder struktureret, er analytisk og nytænkende.
  • har generel forståelse for backend-systemer, webapplikationer samt integrationer mellem it-systemer.
  • trives med at lede efter fejl dybt nede i koden og være med til at løse det.
  • er åben, imødekommende og god til at samarbejde på tværs af fagområder.
  • trives med skiftende arbejdsopgaver og at være en del af holdet i opgaveløsningen.
  • har en relevant uddannelse med it-udvikling som hovedområde.
Hvis du er mere erfaren, har du måske arbejdet med systemer/kodebaser og release on demand, og kender til brugen af terraform i et DevOps setup.

Hvorfor skal du vælge os?
Du bliver en del af et tværgående kontor med stor spredning i faglige kompetencer. Vores opgaver er svære, så vi kan love, at du bliver udfordret og udvikler dig fagligt, ligesom du får mulighed for at sætte dit eget præg på opgaverne og skabe udvikling. Vi går op i work-life-balance, der får arbejde og privatliv til at gå op i en højere enhed, og kontoret er præget af en uformel og åben atmosfære med samarbejde og sparring på tværs af fagområder.

Det spændende ved at være i Digitale Kanaler og Design er, at jeg arbejder tæt sammen med mange fagligheder. Det betyder, at vi kommer hele vejen rundt om problemerne. Der er fx både højt kvalificerede udviklere, der ved alt om det, der sker inde i maven på systemerne, og UX’ere, der er superskarpe på, hvordan slutbrugerne møder Skatteministeriets løsninger. At have den bredde af kompetencer samlet i ét kontor er meget værdifuldt. Desuden har vi det rigtig godt og sjovt sammen, hvilket er noget, jeg personligt vægter meget højt.” – Tobias, projektleder

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen”, senest den 26. august 2024.

Vi indkalder til og afholder samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef René Nöstler på telefon 72 37 62 89.

Der kan indgå en logikanalyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6083901

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet