BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med tværfaglighed og samtidig få en helt central rolle i et af landets største og mest komplekse reformprojekter? Har du evnerne til at forene hensyn til borgeren, IT-udvikling og forvaltningens drift på samme tid? Det er svært, og der er masser af udfordringer at komme efter hos Vurderingsstyrelsen.
Bliv ekspert i ejendomsbeskatning
Du bliver en del af kontoret Forretningsudvikling Beskatning 1, som består af et alsidigt team med forskellige fagligheder, der tilsammen har til opgave at sikre, at ejendomsbeskatningen i Danmark indrettes hensigtsmæssigt. Du vil opnå en helt unik erfaring inden for skatteretten og ejendomsbeskatning, da du vil komme til at deltage i det analytiske arbejde, der fører til lovforslag inden for ejendomsbeskatningsområdet. Skatteområdet er komplekst, og derfor ligger der en stor opgave med at tilpasse og udvikle reglerne, så de bedst muligt opfylder de skattepolitiske hensyn. Disse hensyn dækker over en blanding af juridiske, økonomiske og IT tekniske udfordringer og kontoret har til opgave at håndtere disse og have det brede overblik. Det er denne opgave, du især skal løse i sammenspil med dine kollegaer.
Lige nu er Skatteforvaltningen ved at bygge fremtidens ejendomsbeskatning. Det sker i et tværgående samarbejde mellem styrelserne, hvor Vurderingsstyrelsen har en særlig rolle som den beskatningsfaglige autoritet på ejendomsområdet. Vi har syv kontorer i afdelingen Ejendomsbeskatning og Data, der har ansvaret for at forene og forstærke den samlede værdikæde i ejendomsbeskatningen, herunder datagrundlaget for vurderinger, værdiansættelsesmodeller, og procesejerskab for IT-projekter. Det giver anledning til nogle meget komplekse analytiske behov, og det er dér, du kommer til at spille en central rolle.
Dine kolleger i kontoret løser opgaver på to hovedområder. Dels er kontoret ekspertisefunktion for ejendomsskatteloven, og varetager både en koordinerende, analytisk og problemløsende funktion i de løbende udfordringer, der opstår i styrelsen med betydning for indretningen af beskatningsreglerne. Det indebærer en ganske bred samarbejdsflade til bl.a. vurderingsdriften, datafunktionerne, IT-udviklerne, opkrævningsmyndigheden, og inddrivelsesmyndigheden. Stillingen kræver derfor, at du er villig til at være alsidig, og har mod på at tilegne dig den brede faglighed der skal til, for at blive ekspert i skattearterne på ejendomsområdet. Dels består kontoret af et team med ansvar for ejendomsskattelån, som er et af de centrale tryghedsskabende elementer i boligskatteforliget.
Relationel forståelse, tænker i helheder og stærk i at drive processer
Du har en samfundsfaglig relevant uddannelse, fx cand.jur., cand.scient.pol., eller lign. Det er en fordel, hvis du har erfaring med offentlig sagsbehandling og lovgivning, men ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst og mod til at blive én af vores bedste eksperter.
Du er god til kompleksitet, og har lyst til et arbejde der kræver, at du kan se det store i det små. Det interesserer dig fx, at en øjensynligt meget lille IT-udfordring kan have afgørende betydning for lovmedholdeligheden af Vurderingsstyrelsens aktiviteter, eller den leverede kvalitet til borgeren. Du kan godt lide at være i kontakt med mange forskellige fagligheder for at kunne lave den rette analyse. Du er lige så interesseret i at finde løsningerne som i at opdage problemstillingerne.
Du sætter en ære i at drive processer, og i at være opmærksom på, hvordan der bedst tages ansvar for en situation. Du er god til at hæve dig over den konkrete situation, og se den i kontekst af en stor Skatteforvaltning, og et komplekst landskab af forbundne problemstillinger.
Hvorfor vælge os?
Vi lægger vægt på, at du bliver taget godt imod fra første dag. Du vil opleve en grundig onboarding, og den ledelsesmæssige opmærksomhed på dig bliver understøttet på flere niveauer. Du bliver en del af en professionel og moderne arbejdsplads med frihed under ansvar og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet.
Vi har fokus på din faglige og personlige udvikling, og det er vigtigt at du oplever, at du lykkes hos os. I Skatteforvaltningen er der gode karrieremuligheder, og organisationen vil understøtte dig i dine personlige mål.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 4. august 2024. Samtaler afholdes i uge 32 og 33.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anders Ellesgaard på telefon 72 37 46 74 eller send en besked via LinkedIn.
Der kan indgå en case eller en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Lindevangs Allé 8-12, Frederiksberg.
Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081877