BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Frederiksberg Kommune arbejder vi aktivt med at professionalisere den måde kommunen køber ind på. Vi har bl.a. fokus på, at kommunens kontrakter realiserer deres potentialer i forhold til økonomi, kvalitet og bæredygtige produkter og ydelser. Derfor udvider vi vores kontraktstyringsteam, så vi kan sætte yderligere fart på udviklingen og implementering af arbejdsgange, der sikrer effektiv brug af kommunens kontrakter. Som contract manager i Frederiksberg Kommune skal du være med til kontinuerligt at optimere kommunens indkøbsprocesser og understøtte kommunens indkøbsdisponenter, så vi får skabt en professionel og strømlinet indkøbsorganisation. Er du ambitiøs og motiveres af at arbejde indenfor ovenstående spændingsfelt, så er stillingen som contract manager hos Økonomi og Udbud i Frederiksberg Kommune helt sikkert noget for dig.
Hvem er vi
Udbud og Indkøb er en del af kommunens tværgående Økonomi og Udbudsafdeling. Vi har ansvaret for kommunens samlede indkøbsportefølje af varer og tjenesteydelser svarende til et forbrug på over 2 mia. kr. årligt. Vores opgave er at gennemføre udbuds- og indkøbsprojekter, der sikrer skarpe priser, kvalitet og service i overensstemmelse med Frederiksberg Kommunes strategiske og politiske ambitioner. Det er ligeledes vores opgave at sikre brugervenlige kontrakter, der matcher brugernes efterspørgsel med høj compliance til følge, samt at håndtere kontraktstyring på tværs i organisationen.
Vi har brug for en ny kollega, der i samarbejde med vores nuværende kontraktstyringsteam, vil være med til at skabe resultater og gøre en forskel sammen med resten af afdelingen. Du vil blive en del af en faglig stærk og velfungerende gruppe med 10 andre konsulenter. Du kommer ligeledes til at have et tæt samarbejde med andre kollegaer på tværs af organisationen i vores fælles arbejde med at realisere målene i kommunens handlingsplan for professionelle indkøb, budget 2024, mv. Derudover vil du indgå i indkøbsfællesskabet ICØ, der udover Frederiksberg består af Gentofte, Gladsaxe, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Høje Taastrup og Ballerup Kommuner. Her vil du få ansvaret for at gennemføre og deltage i tværkommunale indsatser. Der er et tæt samarbejde mellem de syv kommuner på dette område, så du vil ofte opleve, at dine nærmeste kollegaer vil sidde i en af de seks andre kommuner.
Vi arbejder i åbent kontorlandskab og lægger stor vægt på samarbejde, videndeling, et højt ambitionsniveau og godt kollegaskab.
Stillingen
Contract management er et forholdsvist nyt område i Frederiksberg Kommune og en del af den samlede handlingsplan for professionelle indkøb, som bliver et stort omdrejningspunkt for dit arbejde.
Du får derfor masser af muligheder for at sætte dit eget præg på, hvordan disciplinen kan udfoldes i praksis, herunder hvordan vi strategisk, taktisk og operationelt får implementeret effektiv kontraktstyring i overensstemmelse med organisationens behov og de politiske ambitioner på tværs af kommunens samlede kontraktportefølje. Alt dette i tæt samarbejde og sparring med dine kollegaer i Økonomi og Udbud og i ICØ. Derudover vil kommunens IT-afdeling blive en tæt samarbejdspartner, da der i stillingen er et særligt fokus på kommunens IT-kontrakter, og hvor du får rollen som primær ansvarlig for at implementere og rådgive om kontraktstyring. Du kan derfor forvente i perioder at sidde sammen med kollegaerne i IT-afdelingen.
Dette er således en fantastisk mulighed for at arbejde i en ambitiøs kommune, der vil være førende inden for udbud, indkøb og kontraktstyring.
Din kommende opgaveportefølje indbefatter bl.a. udrulning af kontrakt- og leverandørstyring på tværs af kontraktporteføljen, herunder:
- opstart med specifikt fokus på IT-områdets kontrakter
- opfølgning på brug af kontrakter i forhold til controlling og compliance
- håndtering af kontraktuelle tvister
- udarbejdelse af information til organisationen bredt om indkøb, kontrakter og vilkår.
- support af organisationens indkøbsdisponenter
- opdatering og vedligeholde kommunens kontraktstyringssystem (TrueTrade/Mercell).
- bidrage med input til effektive indkøbsprocesser
- understøtte teamet med indkøbsdata fra analysesystemet Konsido
Om dig
Vi søger en engageret og serviceminded kollega. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Et vist omfang af erfaring på området er en forudsætning, da du skal være med til at implementere og rådgive om kontraktstyring i organisationen.
Vi forventer, at du:
- har indkøbs- og kontraktstyringsforståelse
- er struktureret
- er initiativrig og engageret i dine opgaver
- har fokus på at skabe resultater
- kan skabe relationer og begå dig på tværs i organisationen på alle niveauer og i alle faglige fællesskaber
- er proaktiv, selvstændig og kan skabe overblik
- er velformuleret såvel skriftligt som mundtligt
Ansøgning og yderligere oplysninger
Ansøg online via linket nedenfor ved at uploade ansøgning og CV senest den 11. august. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 33-35. Stillingen er med henblik på tiltrædelse den 1. oktober 2024.
Stillingen er en fuldtidsstilling på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte udbudschef Kasper Ejvang Tipsmark på telefon 2898 2050 eller på kani37@frederiksberg.dk.
Kommunen ønsker at fremme ligestilling og opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap. Læs mere om Frederiksberg Kommune på: http://www.frederiksberg.dk/
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade, 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6082853