Bliv chefkonsulent og souschef for it-udviklingsprojekter i Toldstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at lede og udvikle et dedikeret team, der løfter en vigtig del af den projektportefølje, der leverer it-systemer til Toldstyrelsen? Har du erfaring med it-udviklingsprojekter? Og kan du engagere og motivere et team? Så har vi en spændende opgave til dig.

Bliv en del af et stærkt fagligt og socialt miljø i et dedikeret projektkontor
Du bliver ansat som chefkonsulent med souschefopgaver i kontoret Told Projekter 1 i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Kontoret er et af i alt tre kontorer i underdirektørområdet Told Projekter og Product Management. Området har ansvaret for den projektportefølje, der leverer it-systemer til Toldstyrelsen, hvor ændrede handelsmønstre, øget fokus på samfundsbeskyttende kontrol, yderligere digitalisering og nye EU-krav gør gode it-leverancer vigtig. Projekterne leveres i et godt og tæt samarbejde med Toldstyrelsen, en række eksterne leverandører samt interne udviklingskontorer.

I Told Projekter 1 udvikler vi i samarbejde med Toldstyrelsen it-systemer, der skal forbedre Toldstyrelsens arbejdsgange og understøtte de mange nye love, der løbende kommer fra EU på toldområdet. Vi har gennem de sidste år haft fokus på at levere et stort, komplekst program, som har skullet implementere ny EU-lovgivning. Samtidig med, at de sidste leverancer i dette program nu er ved at blive færdiggjort, er vi ved at starte en række nye, mindre projekter op. Derudover venter en lang række spændende, nye opgaver forud som følge af en ny EU-reform på toldområdet.

Told Projekter 1 består af ca. 20 engagerede medarbejdere med forskellige baggrunde, der sammen med vores eksterne leverandører, nogle enkelte konsulenter og gode kolleger fra Toldstyrelsen arbejder sammen på projekterne. Medarbejderne er organiseret i teams og ledes af kontorchefen i tæt samarbejde med souschef og projektansvarlige roller. I kontoret har vi roller som fx projektleder, product manager, product owner, business analyst, løsningsarkitekt og tester. Souschefen vil med tiden også få ansvar for nogle projektleverancer.

Spændende opgaver venter dig
I tæt samarbejde med kontorchefen skal du være med til at lede og videreudvikle kontoret.

I første omgang forventer vi, at du:

  • Opbygger gode relationer til dine medarbejdere og kollegaer. Både dem i kontoret, men også udenfor kontoret.

  • Engagerer dig i den samlede ledergruppe for området og sætter dig ind i den ledelsesopgave, vi sammen har. Herunder arbejdet med at definere og beskrive en operating model for området.

  • Opbygger viden om kontorets leverancer, metoder og standarder

  • Giver faglig sparring til dine medarbejdere og kolleger

  • Følger op på medarbejdernes mål og kompetenceudvikling, og at du sammen med dem får lagt gode udviklingsplaner.

  • Sammen med kontorchefen får sat retningen for, hvordan kontoret skal arbejde med projekter, og for, hvordan kontoret skal udvikles med fokus på at arbejde på en portefølje af flere mindre og større it-projekter.

Hvem er du?
Du har erfaring fra større organisationer, hvor du har arbejdet med it-udviklingsprojekter. Du har dokumenteret erfaring med porteføljestyring og projektledelse og derfor et stort kendskab til arbejdsgange, processer, roller og ansvar samt governance og styring i it-projekter. Du har prøvet kræfter med uformelle lederroller, har god erfaring med sparring, vejledning og feedback og er nysgerrig på ledelse.

Vigtigst af alt forventer vi, at du:

  • kan motivere, engagere og være en rollemodel for andre.

  • er struktureret og har fokus på god planlægning på både den korte og den lange bane.

  • er en dygtig kommunikator, både skriftligt og mundtligt, og er i stand til at håndtere og kommunikere med en bred vifte af interessenter.

  • er en god kollega med en positiv indstilling, der vægter det sociale og relationerne højt, og som bidrager til den gode stemning i kontoret.

Fleksibilitet og gode arbejdsforhold
Vi tilbyder gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i en ofte travl hverdag. Vi lægger vægt på selvstændighed i opgaveløsningen og kombinerer det med et tværgående samarbejde og særdeles godt kollegaskab. Vi har fokus på trivsel herunder at sikre og styrke det gode kollegaskab og balancen mellem arbejdsliv og privatliv. Samtidig vægter vi en åben og nærværende ledelsesstil højt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 26. september 2024. Der indkaldes til samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Pia Groth på telefon 42 41 92 07.

Der kan indgå person- og logiktests i rekrutteringsforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113777

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet