BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Biblioteket Frederiksberg har årligt cirka 500.000 udlån af den fysiske samling på cirka 230.000 bind. Biblioteket søger ny leder for den enhed, som står for hele den store, komplekse logistik om samlingen.
Bibliotekets materialeflow styres primært af to systemer: Intelligent Materialesystem der understøtter den fysiske placering og fremfinding af bøger samt Cicero der gør det muligt at lokalisere materialerne. Et tredje system styrer bibliotekets store sorteringsanlæg. Du får derfor rig mulighed for at arbejde dig ind i kernen af systemerne, og med hvordan vi kan forbedre vores brug af dem i hverdagen.
Det store materialeflow er komplekst, fordi det involverer flere lokationer og flere forskellige samlinger i samlingen. Derudover er flowet stort fra hylde til bruger og tilbage igen. Du vil derfor dagligt blive positivt udfordret af at få en stor og kompleks logistik til at fungere og af at optimere den.
Du bliver leder for 8 dedikerede og fagligt stærke medarbejdere samt 16 bogopsættere i enheden. Du bliver selv en del af driften, men du vil også være ansvarlig for prioritering af opgaver og for at sikre råderum og sparring for medarbejderne. Du får ansvar for at afholde MUS, omsorgssamtaler og kompetenceudvikling (begrænset personaleansvar), og du står for at understøtte trivslen i enheden.
Biblioteket Frederiksberg har en flad ledelsesstruktur tæt på medarbejderne. Du bliver derfor en del af et ledelsesteam med andre faglige ledere og får hermed et stærkt kollegaskab. Ledelsesteamet har blik for hele biblioteket, der er en stor og kompleks organisation med mange engagerede medarbejdere og mange tilbud til borgerne, som vi hele tiden arbejder på at sikre er relevante og af høj kvalitet. Du er derfor ligesom vi optaget af, at vi lykkes med opgaver, som kræver samarbejde på tværs af enheder og har øje for, hvor Materialeflow kan understøtte dette.
For at lykkes i jobbet forventer vi, at du opnår følgende resultater:
Leder og videreudvikler en stabil og effektiv drift af høj kvalitet
- Indgår som en god ledelseskollega konstruktivt og proaktivt i den tværgående koordination og samarbejdet i ledelsesteamet
- Erfaring med IT-baserede fagsystemer
- Erfaring med logistik
- Struktureret
- Overbliksskabende
- Samarbejdsorienteret
Stillingen er på 37 timer om ugen med en fleksordning. Der kan forventes 1-2 aftenvagter om ugen og hver 3. weekend.
Du kan læse jobprofilen her: faglig_leder_materialeflow_profil.pdf (fkb.dk)
Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte Bibliotekschef Tina Pihl på tlf. 28 98 18 25 eller Vicebibliotekschef Helle Jensen på tlf. 28 98 18 49.
Ansættelsesudvalget udvælger kandidater til samtale den 13. september 2023. Første samtale forventes afholdt den 18. september 2023 og anden samtale den 22. september 2023 for dem, der går videre. Derimellem benyttes test med samtale om test den 20. september 2023 sent på eftermiddagen.
Ansøgningsfristen er den 8. september 2023 kl. 12.00.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Biblioteket Frederiksberg, Falkoner Plads 3, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://frederiksberg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=7f0ed1d5-f1d7-4741-9e2e-ada01f438e99
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896763