BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vær med til at udvikle IT-landskabet for Frederiksberg Kommune
IT-afdelingen i Frederiksberg Kommune har en vision om at skabe en fantastisk brugeroplevelse bygget på en moderne, sikker IT-infrastruktur med effektive workspace-værktøjer. En brugeroplevelse, hvor vi til fulde udnytter vores eksisterende platforme som fx Microsoft 365, Azure, den fællesoffentlige og -kommunale infrastruktur mv. - og generelt arbejder for at skabe værdi så tæt på brugernes dagligdag som muligt. Det afspejler sig i vores arkitekturstrategi, hvor du vil læse begreber som best of suite over best of breed, en risikobaseret tilgang til sikkerhed baseret på Zero Trust og et ønske om at bevæge os opad i vores teknologistak.
Som leder for vores to teams, ”Arkitektur, IT-sikkerhed og Forretningsudvikling” samt ”Fælles systemer”, vil du få en central rolle i at implementere og videreudvikle den strategi, så vi flytter Frederiksberg Kommune op i superligaen inden for den moderne digitale arbejdsplads. Du vil være med til at sætte retning og opstille de mål, vi skal løbe efter i de kommende år.
Din primære arbejdsopgaver
Du får ansvaret for to teams, som p.t. har hhv. 4 og 6 medarbejdere.
Teamet Arkitektur, IT-sikkerhed og Forretningsudvikling består af fire medarbejdere, to arkitekter og to projektledere, der bl.a. står for at drive de større udviklingsopgaver i kommunen. Det er projekter som migreringen af vores datacenter, styrkelsen af vores identitets- og adgangsstyring, etableringen af vores målarkitektur samt udskiftningen af vores callcenter-løsning. Teamet er primært med i udviklings- og implementeringsdelen af vores projekter og overleverer typisk driften til andre dele af afdelingen og organisationen.
Teamet Fællessystemer har ansvaret for de større fælles systemer, som går på tværs af kommunens arbejdsområder. Det er bl.a. vores ESDH-system, de fælleskommunale KOMBIT-systemer, og fællesoffentlige komponenter som Digital Post. For teamet indgår både drift og udvikling som faste arbejdsopgaver, og der er mange naturlige snitflader mellem de to teams.
Dine opgaver vil bl.a. være at:
- Have det fulde personaleansvar for de 10 medarbejdere
- Løbende rekruttere og kompetenceudvikle medarbejderne
- Have ansvaret for løbende at implementere vores arkitekturstrategi
- Sammen med medarbejderne prioriterer og estimere arbejdsopgaverne i de to teams
- Udvikle og implementere nye smarte løsninger på vores eksisterende platforme og kunne se mulighederne i nye tekniske løsninger
- Løbende optimere vores arbejdsgange i retning mod et mere agilt set-up
Du trives med at sætte retning og udvikle nyt. Du har blik for at udvikle nye løsninger, men du formår også at få implementeringen af eksisterende og nye initiativer helt i mål. Vi ser gerne, at du kan sige ja til en eller flere af følgende udsagn:
- Er en synlig, lyttende og inspirerende leder – gerne med ledelseserfaring fra tidligere. Du kan se dig selv i kommunens ledelsesværdier, som er ambition, ansvarlighed, mod og ordentlighed.
- Evner at lede i spændingsfeltet mellem forskellige fagligheder fra IT-teknikere til projektledere
- Har et godt kendskab til eller erfaring med en eller flere af følgende områder: IT-arkitektur, IT-sikkerhed, Agile arbejdsgange, den fællesoffentlige og -kommunale infrastruktur
- Uden problemer kan forklare komplekse tekniske problemstillinger til lægmand
- Er dygtig til at skrive det skarpe beslutningsoplæg til direktionen
- Arbejder selv struktureret med opgaveløsningen og kan skabe en struktureret ramme for opgaveløsningen for dit team, og så har du helt tjek på prioritering, opfølgning og dokumentation.
En del af en arbejdsplads med mening
Som teamleder vil du blive en del af ledelsen i IT-afdelingen under Analyse, Strategi, Digitalisering og IT (ASDI) i Kommunaldirektørens område. Du vil referere til kommunens IT-chef. Du vil blive en del af en ledelsesgruppe med fem andre ledere, hvor vi vægter feedback og sparring højt og går langt for at hjælpe hinanden.
Vi tilbyder en arbejdsplads med mening. IT-afdelingens løsninger er et afgørende fundament for, at kommunen lykkedes med at levere kvalitet og høj service til borgerne og virksomhederne i kommunen. I afdelingen har vi en uformel tone, og vi vægter faglighed og ordentlighed højt samtidig med, at vi har et godt socialt sammenhold. Vi tilbyder fleksible og gode arbejdsvilkår.
Sådan søger du stillingen
Vi ser frem til at modtage og læse din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Deadline for ansøgninger er torsdag den 19. oktober kl. 22.00. Samtaler forventes afholdt i uge 43. Startdato gerne 1. december, hvis muligt.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Er du nysgerrig og har lyst til at høre mere om stillingen, kan du kontakte IT-chef Malene Hedegaard Olesen på tlf. 28982083 eller IT-arkitekturchef Bo Østerkjerhuus på telefon 28982666.
Frederiksberg Kommunes ledelsesgrundlag sætter en tydelig retning for god ledelse.Læs om de grundlæggende værdier for god ledelse og de tre centrale spørgsmål, som alle ledere i Frederiksberg Kommune skal arbejde med
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Analyse, Strategi, Digitalisering og IT, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916668