Ambitiøs kontorchef til analyse- og forretningsudviklingskontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er på udkig til efter en ny chefkollega, der kan bidrage til at styre og koordinere arbejdet, når vi udmønter den nye ejendomsskattelov og boligskatteforliget. Brænder du for faglig ledelse og en hverdag, der både er tæt på de politiske beslutningsprocesser og tæt på den udvikling, der skal til, for at beslutningerne bliver til virkelighed? Og gør du en dyd ud af kompetent medarbejderudvikling? Så tilbyder vi en stilling, som kontorchef i Forretningsudvikling Beskatning 1 i Vurderingsstyrelsen.

Udrulningen af de nye, foreløbige ejendomsvurderinger og implementering af boligskatteomlægningen er to af de vigtigste og mest kritiske opgaver i staten lige nu – og som det er klart for de fleste, har vi offentlighedens bevågenhed. Og samtidig oplever vi meget stor opbakning fra hele Skatteforvaltningen til vores vigtige opgave med at gennemføre boligskatteomlægningen for 2024. Boligskatteomlægningen baserer sig på et bredt politisk forlig fra 2017.

I stillingen bidrager du til at omsætte boligskatteforliget, så danske boligejere bliver beskattet efter den nye ejendomsskattelovgivning fra 2024 og dermed sikrer 40 mia. kr. om året til finansiering af vores velfærdssamfund. Og du får ansvar for det nye forvaltningsområde: Lån og indefrysninger til stigninger i ejendomsskatter, hvor dine medarbejdere både arbejder tæt på it-udviklingen, på driften og på resten af afdelingen, som udvikler på de øvrige elementer i ejendomsskatteloven. Du får også ansvaret for et tværgående analyseteam på ejendomsbeskatningsområdet.

Som kontorchef i Forretningsudvikling Beskatning 1 står du sammen med to søsterkontorer i spidsen for at omsætte lovgivning til praksis og hjælpe til, når vi sammen implementerer den nye ejendomsskattelov, som træder i kraft 1. januar 2024.

Dit ansvarsområde
Forretningsudvikling Beskatning 1 er forankret i underdirektørområdet Ejendomsbeskatning og Data i Vurderingsstyrelsen. Da kontoret er under opbygning, får du mulighed for at sætte dit præg på holdet, der udgør i alt 11 AC-medarbejdere med samfundsvidenskabelige og ejendomsskattefaglige profiler.

Kontoret danner rammen for to faglige teams, et analyseteam og et låneteam. Analyseteamet fungerer som afdelingens problemknuser, som udarbejder solide beslutningsoplæg, sikrer fremdrift i komplekse analyser og brobygger mellem departementet, it-projekterne og forretningskontorerne. Låneteamet fungerer som en stærk forretningspartner i Boligprogrammet, som er et samarbejdsprojekt mellem Vurderingsstyrelsen, Udviklings- og forenklingsstyrelsen og Skattestyrelsen. Du vil som kontorchef indgå i en leverancestyregruppe og i programledelsen og skal sammen med dit låneteam sikre fremdriften af den nye it-løsning og være garant for oversættelsen til drift.

Du får som kontorchef stor indflydelse på, hvordan opgaverne tilrettelægges, ligesom du får ansvaret for den fortsatte opbygning af kontoret.

Tydelig ledelse og en stærk forretningsforståelse
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, f.eks. cand.scient.pol., cand.oecon. eller lignende. Du har måske gjort dig dine første erfaringer som ny leder i en bred lederrolle i et stabs- eller fagkontor. Eller også er du en mere erfaren leder med lyst til at blive udfordret på både faglig og strategisk ledelse.

Du har strategisk, politisk og forvaltningsmæssig tæft samtidig med, at du kan navigere og trives i både et projektorienteret og dybt fagligt miljø med snitflader til både interne og eksterne samarbejdspartnere.

For at lykkes i stillingen er det afgørende, at du har en stærk faglighed og blik for at identificere og effektivt løse komplekse problemer. Det er vigtigt at du trives i en udadvendt rolle, hvor du kan etablere stærke relationer, og hvor du kan navigere blandt mange interessenter. Vi ønsker en involverende og udviklingsorienteret leder, som ikke er bange for at gå foran, når der skal træffes svære beslutninger og som også vil sikre, at løsninger bliver kørt helt i mål.

Du bliver en del af en velfungerende chefgruppe på syv kontorchefer i underdirektørområdet Ejendomsbeskatning og Data. Det er vigtigt, at du både har lyst til at skabe resultater gennem dit kontor, men også i samarbejde med dine chefkollegaer.

For at blive succesfuld i din rolle er det vigtigt, at du:

  • er fagligt stærk og kan hjælpe dine medarbejdere med at omsætte komplekse processer og problemstillinger til konkrete resultater
  • har indsigt i eller erfaring med it-program-/projektledelse og gerne i en offentlig kontekst
  • motiveres af at drive et kontor med både dyb faglighed, stærk procesforståelse og høj analysekraft
  • er handlekraftig, pragmatisk og har en løsningsorienteret tilgang
  • har en grundforståelse for samfundsøkonomi, policyudvikling og lovarbejde
Vi forventer, at du skaber gode og tillidsfulde relationer på tværs af fagområder og blandt interne såvel som eksterne samarbejdspartnere. Konkret erfaring fra et departement, en statslig styrelse eller fra det skattepolitiske område er en fordel men ikke et krav.

Kom med i fællesskabet
Du kan se frem til at blive en del af en styrelse i udvikling. Du kan forvente en travl hverdag, men til gengæld lover vi, at du får en central rolle i implementeringen af den nye ejendomsskattelov og boligskatteforliget, som vi leverer parallelt med det nye ejendomsvurderingssystem – et af de største it-udviklingsprojekter i Danmark.
Udvikling af ledere og medarbejdere er centralt for Vurderingsstyrelsen, så hvis du bliver ansat hos os, vil vi sammen lægge en plan for din leder- og karriereudvikling. Du bliver en del af en dygtig og engageret ledergruppe, ligesom du via dit ansvarsområde vil indgå i et stærkt og udviklende samarbejde med andre ledere i den samlede Skatteforvaltning herunder i Departementet og i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 1. november 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Claus F. Houmann på telefonnummer 22 57 71 43. Send gerne en sms, hvis det er svært at komme igennem.

Der indgår en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Forventet tiltrædelse er 1.1.2024. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Lindevangs Alle 8-12, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om ansættelse i Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg Lindevangs Alle, Lindevangs Alle, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921531

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet