BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Frederiksberg Kommune har vi ambitioner om at forme og udvikle vores organisation endnu mere end i dag. Derfor at vi netop gennemført en mindre organisationsændring på de administrative støttefunktioner og søger en afdelingschef, som kan tage det næste skridt i at udvikle vores fysiske arbejdsplads.
Derfor former vi en ny afdeling, som får opgaven med at samle vores drift og ejendomsservice for alle de kommunale ejendomme og rådhusservice i en afdeling, som får det samlede ansvar for kommunens fysiske lokationer på Frederiksberg. Målet er at skabe en endnu bedre og ensartet service på tværs af ejendommene og samtidig særligt udvikle rådhuset som lokation, således det står mål med de politiske ambitioner for borgernes hus.
Afdelingen kommer til at være organisatorisk placeret i By-, Kultur- og Miljøområdet, hvor du referer til direktøren for området. Baggrunden for placeringen af afdelingen er bl.a., at der er en tæt sammenhæng til kulturområdet, anlægsprojekter, beredskabsmyndigheder og ejendomsudvikling, som alle er opgaver, der varetages af By-, Kultur- og Miljøområdet. Afdelingschefen for ejendomsafdelingen vil samtidig fungere som afdelingschef for den stabsfunktion, som er tilknyttet By-, Kultur- og Miljøområdet.
Afdelingerne kommer i alt til at bestå af en afdelingschef, tre enhedschefer og i alt 80 medarbejdere fordelt med 65 personer på ejendoms- og serviceområdet, samt 15 personer på stabsområdet.
Dine hovedopgaver
Dine hovedopgaver vil være:
- At lede to afdelinger, som i alt har tre enhedschefer, der har hovedparten af personaleansvaret. Du kan også selv få enkelte strategiske medarbejdere i direkte personaleansvar.
- Du vil få ansvaret for den generelle drift og vedligehold af alle Frederiksberg Kommunes ejendomme.
- Du skal drive udviklingsprojekter på tværs af flere lokationer startende med rådhuset, hvor der bl.a. skal udvikles en ny driftsmodel for alle afdelingerne og ske en optimering af brugen af vores kvadratmeter.
- Der skal udvikles en servicestrategi, som afspejler ønskerne til brugen af rådhuset som lokation for events og som moderne arbejdsplads.
- Du vil samtidig skulle lede en stabsfunktion for By-, Kultur- og Miljøområdet, som består af en juridisk enhed og et sekretariat, som betjener fire politiske udvalg , direktøren og bistår organisationen med en række udviklings- og driftsopgaver.
- Du skal sikre en stabil drift og høj kvalitet i det politiske arbejde og samtidig kunne være sparringspart for direktøren og de øvrige chefer i afdelingen og på tværs af organisationen.
For at sikre den rette sammenhæng mellem områder og opgaver, så samles også beredskabsopgaven, vagt- og overvågningscentralen, rengøring, kantine og alle forhold, der vedrører den fysiske drift i en og samme afdeling.
Vores forventninger til dig
Vi forventer, at du er en erfaren leder og har et godt kendskab til opgaverne. Du forventer du har en åben, tillidsvækkende og inddragende ledelsesstil. Det er en forudsætning at du har en god politisk forståelse, både i forhold til udvalgsbetjeningen og de politiske udvalgsformænd, men også i den tætte dialog med bl.a. borgmesteren, når det kommer til afvikling af event og begivenheder i kommunalt regi.
Der er således tale om en krævende fuldtidsstilling, hvor der er krav om stor fleksibilitet og tilstedeværelse i forbindelse med f.eks. afviklingen af de politiske møder og events. Samtidig skal du evne at sætte strategisk retning og favne udviklingsopgaver i tæt sammenhæng med driften.
Du vil spille en nøglerolle i udmøntningen af den fornyede og tværgående samarbejdskultur, som direktionen vægter højt og skal forme en kultur i afdelingerne som afspejler dette, og samtidig også forløse det i indretningen og brugen af de kommunale kvadratmeter for kommunes øvrige ledere og medarbejdere. Du er derfor god til at opbygge varige relationer på tværs af hele kommunen og værdsætter denne del af arbejdet.
Dine vilkår
Du vil blive en del af en arbejdsplads i en rivende udvikling, hvor der er fokus på et godt arbejdsmiljø, samarbejde og sammenhængskraft. Udgangspunktet for arbejdet vil være rådhuset, men det forventes, at du oparbejder et kendskab til de øvrige lokationer i kommunen. Frederiksberg en kompakt kommune på kun 8,5 kvadratkilometer, som huser ca. 105.000 borgere – så der er kort afstand til byens faciliteter. Rådhuset ligger smukt placeret midt i byen, med kort afstand til metro, Frederiksberg Have og det levende byliv.
Ansættelse sker efter gældende overenskomst, kvalifikationer og principperne om ny løn. Der er ansøgningsfrist den 26. juli, og tiltrædelse hurtigst muligt herefter.
Hvis du ønsker at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte direktøren for By-, Kultur- og Miljøområdet, Poul Jepsen på tlf. 2898 5000, eller den konstituerede chef i stillingen, Kim Weber på tlf. 2898 4258.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederiksberg Kommune, Smallegade 1, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076022