2 engagerede og ambitiøse økonominørder søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger 2 engageret kollegaer. 1 til økonomistyringsopgaver på ældreområdet med fokus på hjemmeplejeområdet og 1 til finansiering og interessevaretagelse.

Frederiksberg Kommune er kendt for stærk økonomistyring, hvor der både er plads til nytænkning og nærværende understøttelse af vores institutioner og fagafdelinger. Vores økonomifunktioner er organisatorisk samlet i én afdeling, og vi arbejder hele tiden med at videreudvikle vores økonomistyring til i endnu højere grad at favne den tværgående styring, som kræver solide prognoser, gennemsigtighed og rettighed. Dette samtidig med at understøttelsen af vores institutioner og fagafdelinger styrkes, så de fuldt ud kan koncentrere sig om at levere velfærd til kommunens ca. 105.000 borgere.

Stillingen på ældreområdet

Du kommer til at arbejde med økonomistyring på ældreområdet med særligt fokus på hjemmeplejeområdet. 

Din opgave bliver at levere en solid og sikker økonomiunderstøttelse – og gerne hæve den et niveau. Det drejer sig f.eks. om gode prognoser, en brugbar kontoplan og retvisende budgetter baseret på klare forudsætninger. Hertil kommer den årlige demografiregulering af området samt udarbejdelse af businesscases til de årlige kataloger af effektiviseringer og besparelser.

En væsentlig del af stillingen består i at arbejde med aktivitetsdata og nøgletal for hjemmeplejeområdet, så der skabes sammenhængen mellem økonomi og den underliggende aktivitet.  

Som ansat hos os vil du få mulighed for at udvikle dine økonomiske kompetencer og sætte dit præg på dine opgaver. Det vil ske i tæt samarbejde med dine kollegaer og leder.

Stillingen er for nuværende placeret i Økonomienheden for Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsområdet, som består af 9 økonomikonsulenter og 1 leder. Vi har et godt fagligt samarbejde og et stærkt socialt fællesskab, som du vil blive en del af.

Stillingen finansiering og interessevaretagelse

Dine primære opgaver vil være at hjælpe organisationen i spørgsmål om finansiering og indgå i byggeprojekter, hvor der skal optages lån. Derudover skal du klæde direktør og borgmester på i forbindelse med (økonomisk) interessevaretagelse over for kommunens selskaber, eksempelvis Metro, ARC, Hovedstadens Beredskab.

Du kommer til at arbejde med budgetlægning og opfølgning på det finansielle område med særligt fokus på emnerne i den kommunale lånebekendtgørelse. Du vil få til opgave at sikre optimal udnyttelse af kommunens forpligtelser og muligheder i forhold til deponeringskrav og lånoptagelse.

Du vil desuden få opgaver med kommunens øvrige finansielle poster såsom selskabsskat, finansiel strategi mv. Erfaring med selskabsgjorte forsyningsvirksomheder vil være en fordel, men ikke et krav.

Stillingen er placeret i Tværgående Økonomi, som består af 9 dygtige medarbejdere og 1 leder. Enheden koordinerer de overordnede budget- og budgetopfølgningsprocesser i kommunen og har ansvaret for hovedparten af kommunens indtægtsside, Stillingen omfatter derfor også snitflader på tværs af organisationen til de fagområder, der har ansvar for anlæg og andre investeringer, samt et tæt samarbejde med kommunens finans- og regnskabsgrupper. 

Stillingen er nyoprettet i sin nuværende placering, og du vil derfor få mulighed for at sætte dit præg på den konkrete opgaveportefølje. 

Om os

Frederiksberg Kommune har samlet alle økonomifunktioner i én og samme afdeling fra 1. januar 2022 – afdelingen hedder Økonomi og Udbud.

Det har vi gjort, fordi vi ønsker at videreudvikle vores økonomistyring til i endnu højere grad at favne en tværgående og helhedsorienteret styring, samtidig med at understøttelsen af vores institutioner og fagafdelinger styrkes, så de fuldt ud kan koncentrere sig om at levere velfærd til kommunens borgere.  

Økonomi og Udbud består af ca. 100 medarbejdere og 8 enheder. Vi er en fleksibel og tæt samarbejdende afdeling, hvor vi arbejder på tværs alt efter behov. Det giver dig mulighed for at få og søge nye udfordringer på andre områder.

Om dig

Vi søger en engageret kollega med et stort engagement og gåpåmod. Du skal have lyst til at indgå i et stærkt samarbejdende team. Opgaveporteføljen kan justeres efter kandidaten.

Til begge stillinger forventer vi, at du:

  • er analytisk stærk 
  • har gode kompetencer inden for Excel 
  • er grundig og løser opgaver med høj kvalitet
  • er god til at samarbejde 

 

Til stillingen på ældreområdet vil der blive lagt særlig vægt på:

  • har en uddannelse som kandidat inden for samfundsfag, økonomi eller administration f.eks. cand.merc., cand.polit., cand.scient.adm. eller cand.scient.pol. – nyuddannede som erfarne opfordres til at søge.
  • kendskab til Prisme og Silkeborgdata er en fordel, men ikke et krav

Til stillingen på det finansielle område vil der blive lagt særlig vægt på:

  • Har en relevant uddannelse på kandidatniveau. 
  • Det er en fordel hvis du har erfaring med finansiering, og løn vil blive forhandlet efter kvalifikationer.
  • At du har interesse for og viden om finansiering

Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst og forhandling mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tale om en varig stilling på 37 timer ugentligt. Der er flextid.

Ansøgningsfrist er søndag den 21. april. Samtaler forventes afholdt tirsdag eller onsdag den 23. eller 24. april, hvor der også skal løses en opgave. 

Forventet start hurtigst muligt eller senest den 1. juni.

Du vil blive ansat i Økonomi og Udbud. Du bedes tydeligt angive, hvilken af stillingerne, som du søger - eller om du søger begge.

Vil du høre mere om stillingen på ældreområdet, så kontakt enhedsleder Rune Hagel Andersen på tlf. 2898 0259 eller faglig koordinator Kristina Søborg Hansen på tlf. 2898 5494. For information om stilling på det finansielle område kontakt viceøkonomichef Bjarke Markvard Nielsen tlf. 2898 2344


Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KDO, Økonomi og Udbud, Smallegade 1,5. sal vær. 5.056, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6028217

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet