BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styrke økonomistyringen i Frederiksberg Kommune? Motiveres du af at være tæt på forretningen og understøtte den på det økonomiske område med robust økonomistyring? Har du lyst til at være en del af Frederiksberg Kommunes samlede økonomifunktion, hvor centrale og decentrale styringsbehov går hånd i hånd? Så er du måske én af vores kommende kolleger i Økonomi og Udbud.
Frederiksberg Kommune er kendt for stærk økonomistyring, hvor der både er plads til nytænkning og nærværende understøttelse af vores institutioner og fagafdelinger. Kommunens økonomifunktion er samlet i én afdeling, hvor vi i alt er ca. 100 kolleger fordelt på 7 enheder. Vi arbejder løbende på at videreudvikle vores økonomistyring i retning af en tværgående og helhedsorienteret styring, samtidig med at undejanrstøttelsen af vores institutioner og fagafdelinger styrkes.
Jobbet som økonomikonsulent i By- Kultur og Miljøområdet:
Økonomienheden, der servicerer By-, Kultur og Miljøområdet, består af 7 personer. Vi har lige nu to ledige stillinger som økonomikonsulent, hvoraf den ene stilling er nyoprettet. Vi søger både søger en ny-uddannet med skarp analytisk sans, samt en mere erfaren medarbejder, der allerede har kendskab til det offentlige økonomi-årshjul.
Du vil blive en del af et team, der har fokus på at støtte hinanden i den fælles målsætning om at levere en sikker økonomiopfølgning, der skaber overblik over anvendelsen af forvaltningens ressourcer. Vi lægger vægt på at være gode kollegaer og har en uformel og humørfyldt omgangstone – også i de travle perioder. De faglige områder, som vi servicerer, omfatter hele det tekniske område, herunder affaldsområdet, kultur- og fritidsområdet, bygningsdrift og styring af anlægsprojekter. Det er særligt økonomistyring på affaldsområdet og kultur- og fritidsområdet, som vi søger nye medarbejdere til.
Frederiksberg Kommune er en tæt bebygget by, hvor der er stor politisk bevågenhed på en stabil drift med høj kvalitet, der samtidig muliggør at, vi løbende frigiver ressourcer til udvikling af byen. Vores arbejde spænder derfor vidt – du skal både kunne fungere som rådgiver og sparringspartner for ledelsen, have lyst til at dykke ned i data, forstå forudsætningerne for budgetterne og kunne forklare og formidle mekanismerne og den politiske historik bag. Du vil ad den vej få et unikt indblik i, hvad der rør sig på Frederiksberg.
Arbejdsopgaverne omfatter en række af de klassiske økonomistyringsopgaver såsom budgetlægning, rapportering, prognose- og takstberegninger samt økonomiske analyser. Du kommer også til at indgå i løsningen af teamets samlede opgave med at udvikle vores processer.
Om dig:
Vi søger en engageret kollega og forventer, at du:
- har en relevant samfundsvidenskabelig videregående uddannelse på kandidatniveau eller anden relevant økonomifaglig uddannelse,
- kan arbejde tværgående og skabe og vedligeholde gode relationer,
- trives med ansvar og deadlines og har godt humør og en positiv energi,
- er analytisk stærk og har lyst til at anvende Excel som centralt arbejdsredskab. Vi tilbyder oplæring, hvis du ikke har erfaring med programmet,
- kan være sparringspartner for chefer, projektledere mv., som ikke har økonomi som primær faglighed,
- har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og bidrage til politisk beslutningsoplæg på økonomiområdet.
- har kendskab til det kommunale økonomi-årshjul, herunder budgetlægning, opfølgning og regnskab,
- har kendskab til økonomisystemer og takstberegninger,
- har kendskab til affaldsområdet, herunder regnskabsprincipper.
By, Kultur og Miljøområdet varetager en lang række opgaver inden for byudvikling, byggeri, kommunale ejendomme, kultur- og fritid, veje, trafik, parker og miljø på Frederiksberg. Området er ansvarlig for alle større byggeprojekter i kommunen.
Området har som mission at skabe rammerne for livet i hovedstadens grønne hjerte. Dette opnås ved at udvikle, drive og vedligeholde velfungerende rammer for daglig- og fritidslivet, for kulturbegivenheder og for den kommunale service på Frederiksberg. Ved at gøre Frederiksberg tryg, smuk, levende, grøn og bæredygtig. Ved at fremme mangfoldighed og kvalitet i byen og dens kultur- og fritidstilbud, og ved at løse vores opgaver sammen med byens borgere og brugere.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst og forhandling mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Der er tale om varige stillinger på 37 timer ugentligt.
Vi tilbyder fleksible og familievenlige arbejdstider.
Ansøgningsfrist er 15. november 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 47.
Forventet start er 1. januar 2024.
Vil du høre mere om stillingerne, så kontakt enhedschef Nanna Jansson Hansen på 28940022.
Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
KDO, Økonomi og Udbud, Smallegade 1,5. sal vær. 5.056, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932002