BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med sikker og stabil drift af dataløsninger? Har du stærke kompetencer indenfor incident management af datapipelines, datamarter, datavarehus og power Bi-løsninger i en moderne cloud-baseret dataplatform? Så har vi en spændende stilling til dig.
Tag del i udviklingen af fremtidens datadrevne toldvæsen
Vi skal i forbindelse med EU’s nye Toldforordning udskifte hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet og sikre en styrket brug af data i toldkontrollen. Netop transformationen af data fra de nye systemer til udstilling i datavarehus, risikomodeller og business intelligence løsninger er vores fokus. Vi søger derfor en kollega til vores Data og Analyse team, som vil være med til at sikre stabil drift af datavarehusløsninger til vores kunde, Toldstyrelsen.
Om stillingen
Kontoret for Told Data og Analyse, der tæller ca. 20 stærke profiler inden for bl.a. data science, data management og business intelligence, skal etablere en driftsfunktion, med ansvar for den daglige drift af kontorets Told-dataprodukter, herunder bl.a. service transition, service monitorering, service operation og kontinuerlige serviceforbedringer.
Kontorets dataprodukter består af data-onboarding fra en række kildesystemer, Power BI datamarter og rapporter samt risikomodeller (Machine Learning). Der vil løbende komme flere dataprodukter til, hvorfor der er behov for løbende udvikling og optimering af drift set-up.
Som ITSM-koordinator/produktejer står du for driftsledelsen, herunder ITSM-koordinering, incident koordinering, problem og change koordinering, samt service request koordinering.
Du kommer til at arbejde med:
- Etablering af drift set-up, herunder identifikation af optimeringstiltag ift. driftsafvikling og monitorering af dataprodukter
- Udvikling og implementering af optimeringstiltag for driftsafvikling, herunder at sikre en stabil driftsafvikling
- Konsekvens- og årsagsanalyse af driftsafvigelser i en kompleks infrastruktur, herunder samarbejde med relevante interessenter ift. løsningsidentifikation
- Tilrettelæggelse af driftsafviklingen
- Kommunikation omkring driftssituationen til slutbrugere, supportkæden mv., herunder løbende driftsrapportering
- At få indsigt i Power BI datamarter og rapporter
- Data management, datagovernance og datamodellering
Om dig
Du har stor erfaring med forskellige systemer og cloud teknologier, hvor det vil være en fordel at kende til eller have arbejdet med Microsoft Azure. Desuden forstår du vigtigheden af god dokumentation og går gerne forrest ift. at få sikret dette.
En væsentlig del af arbejdet består i at forfølge incidents i data-pipelines via møder med interessenter dels i kontoret men også med vores udviklingsorganisation, hvorfor du forstår, hvordan man balancerer samarbejde, diplomati og vedholdenhed i løsning af incidents.
Dine kolleger beskriver dig som åben og imødekommende med fokus på samarbejde og vidensdeling. Du er løsnings- og fremdriftsorienteret og har øje på detaljerne. Det er vigtigt, at du er interesseret i at lære nye teknologier og metoder, da der vil være en læringskurve i at forstå vores arbejdsprocesser og toldområdet.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 1. juni 2024.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Jan Møller på tlf. 72384381.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049463