HR-konsulent med solide proceskompetencer og et strategisk blik på HR-området

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at understøtte og hjælpe ledere med deres personalelederopgave, og vil du prøve kræfter med at udvikle et nyetableret ministerium? Så har vi et spændende job som HR-konsulent til dig.

Om stillingen Som HR-konsulent vil du få en bred samarbejdsflade med ledelse, chefer, samarbejdsudvalg og medarbejdere i huset. Ministeriet er nyt, og stillingen giver derfor mulighed for at være med til at opbygge en moderne og professionel arbejdsplads.

Du får en central rolle i at udvikle, drive og kommunikere Økonomiministeriets personale- og organisationsrelaterede politikker, koncepter og processer. Konkrete opgaver kan blandt andet omfatte:

  • Udarbejde og implementere politikker og retningslinjer på HR-området
  • Fastlægge og implementere koncepter for udvikling af medarbejdere og ledere
  • Udvikle initiativer til understøttelse af medarbejdertrivsel og organisationsudvikling
  • Gennemførsel af MTU, APV og ledelsesevaluering
  • Rekruttering af medarbejdere og varetagelse af proces for de årlige lønforhandlinger
  • Rådgivning af chefer blandt andet i personalejuridiske spørgsmål
Derudover vil du som HR-konsulent skulle give relevant og kompetent HR-rådgivning til ministeriets ledelse.

Om dig Du trives med at drive arbejdsopgaver selvstændigt og med at arbejde på tværs af fagligheder. Du har med din personlighed nemt ved at skabe relationer og er dygtig til at bevæge dig på forskellige niveauer af organisationen.

Du har erfaring med HR fx fra en styrelse, et departement eller en større virksomhed og er solidt funderet i et bredt udsnit af HR-discipliner.

Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor arbejdstempoet ofte er højt, og du har en fleksibel tilgang til opgavevaretagelsen. Du trives i rollen som rådgiver og sparringspartner for ledelse og chefer samt kan drive og facilitere processer fra start til slut.

Om os Økonomiministeriet er et nyetableret ministerium, som indtager en central position i den samlede betjening af regeringen.

Du vil blive en del af et stærkt hold, hvor vi skaber resultater i fællesskab i en uformel omgangstone. I Økonomiministeriet lægger vi vægt på høj faglighed, gode samarbejdsevner samt videre karrieremuligheder for vores medarbejdere.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes på rette niveau og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Ansættelsesområdet er Økonomiministeriet med tilhørende institutioner.

Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Morten Kyster Hvelplund (2311 1712 eller mokyh@oem.dk).

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 26. juni 2023.

Vi indkalder til samtaler løbende og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen 1. august eller snarest muligt.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Økonomiministeriet, Ved Stranden 8, 1061 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169947&DepartmentId=10295&MediaId=3729&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851320

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet