BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde i en af statens bedste økonomienheder? Motiveres du af at arbejde tæt sammen med forretningen og har blik for processer? Så skal du søge jobbet i Finansministeriets Koncernøkonomi, hvor vi søger én eller flere nye kollegaer. Vi søger både nyuddannede og erfarne profiler.
Om stillingen I Finansministeriets Koncernøkonomi stræber vi efter at være den bedste økonomienhed i staten. Vi har et højt kvalitets- og serviceniveau i vores leverancer, og arbejder aktivt på at udvikle en enkel og værdiskabende styring, der er præget af dyb faglighed og understøtter forretningens behov gennem digitale værktøjer.
Finansministeriets koncern består af et departement og fire styrelser, der understøtter den samlede statslige opgavevaretagelse. Det stiller store krav til økonomistyringen og vi søger nu nye kollegaer, der kan bidrage til økonomistyringen i en af ministeriets fem institutioner. Du kan læse mere om Finansministeriets koncern her.
Som økonomipartner kommer du til at få en bred kontaktflade til koncernens ledelse, og du kommer til at arbejde med forskelligartede opgaver herunder:
- budgetlægning- og opfølgning på løn, øvrige udgifter, indtægter, anlæg, konsulentrammer m.fl. for en institution i Finansministeriets koncern
- bidrage til ledelsesrapporteringen ved de måneds- og kvartalsvise budgetopfølgninger
- analyser til brug for ledelsesrapporteringen eksempelvis forbrugsmønstre, ressourceudnyttelse og prognosepræcision m.fl.
- udarbejde løbende ledelsesinformation til budgetansvarlige chefer
- generel vejledning og understøttelse af de budgetansvarlige chefer i forhold til deres kontorers økonomi
- koordinering af budgetprocesser samt udarbejdelse af finanslovsbidrag
- generel strategisk sparring med budgetansvarlige chefer og direktioner
- udviklingsprojekter om økonomistyringen i Finansministeriet.
Du kommer til at arbejde med økonomistyring i en institution i Finansministeriets koncern, og vil indgå som strategisk sparringspartner for de budgetansvarlige chefer samt direktionen. Herudover vil du indgå i et fagligt fællesskab med den samlede gruppe af økonomipartnere, der sidder med styringen af Finansministeriet koncern.
Du vil få et job, hvor læringskurven er stejl, og hvor man fra første dag har mulighed for at påtage sig stort ansvar for opgaver. Vi arbejder målrettet med kompetenceudvikling, og du kommer til at få en personlig udviklingsplan, hvor vi har fokus på, at du får udviklet de kompetencer, som kan fremme din videre karriere i eller uden for økonomifunktionen.
Udgangspunktet for stillingen er, at du primært skal beskæftige dig med en institutions økonomi men afhængigt af interesse og kompetencer, er der mulighed for at indgå i andre løbende projekter eller opgaver på tværs af kontoret.
Om dig Du er nyuddannet, eller har nogle års erfaring med økonomistyring, gerne fra en offentlig organisation i stat, kommune eller region. Hvis du har en akademisk baggrund, kan relevante uddannelser fx være cand.oecon., cand.polit., cand.merc., cand.scient.pol., cand.scient.adm., HK-uddannelse med fokus på økonomi, evt. kombineret med en HD. eller lign.
Derudover lægger vi vægt på, at:
- du er talstærk og analytisk og har erfaring med at arbejde med økonomiske tal og data enten fra din uddannelse eller arbejdsliv
- du er fagligt kompetent, struktureret og grundig
- du er god til at formidle, gøre kompliceret økonomi forståeligt for forretningen og forstår at kommunikere med andre fagligheder end din egen
- du har gode samarbejdsevner, og forstår at bringe dem aktivt i spil
- du er en holdspiller, der er opsøgende, nysgerrig og god til både at lytte og udfordre
- endelig at du kan planlægge dine opgaver, og gerne yder en ekstra indsats, når vi rammer en spidsbelastningsperiode.
Ledelsesgruppen består af én kontorchef, Frederik Greisen og tre teamledere. Vi er ca. 35 medarbejdere, der spænder bredt i både alder, uddannelsesmæssig baggrund og faglige interesser, og vi er en del af et stærkt fagligt miljø i Finansministeriets koncerncenter. Vi er et socialt kontor, der sammen deltager i de sociale arrangementer, der afholdes i Økonomistyrelsen, og til et stykke kage eller en øl fredag eftermiddag.
Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø, der er præget af en uformel tone og et højt fagligt niveau. Vi har et stort og systematisk fokus på kontorets samlede udvikling såvel som den enkeltes faglige udvikling og performance.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Mousing (thomo@oes.dk eller 2047 1398).
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg her” senest den 19. juni 2023.
Vi forventer at holde samtaler i uge 25 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen 1. august eller snarest muligt herefter.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomistyrelsen, Landgreven 4, 1301 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169765&DepartmentId=6070&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847535