BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- Forlænget ansøgningsfrist
Har du transaktionserfaring, og har du lyst til at få en nøglerolle i forbindelse med køb af større erhvervsejendomme til en af Danmarks største ejendomsporteføljer? Så kan Bygningsstyrelsen tilbyde en spændende stilling med selvstændigt ansvar og fleksible vilkår.
Dine arbejdsopgaver
I stillingen bliver du en del af Team Porteføljeudvikling og Analyse, og du kommer til at arbejde med strategisk udvikling af en af landets største og mest interessante ejendomsporteføljer. I teamet har vi mange spændende opgaver med analyser, investeringer, finansieringsmodeller og værdiansættelse (DCF-modeller) mm. relateret til fast ejendom. Vi har bl.a. ansvaret for ejendomskøb og de business cases og finansieringsforslag, der ligger til grund for investeringerne. Vores fokus er rettet mod optimering af statens omkostninger og energiforbrug.
Vi kan tilbyde dig en spændende og udfordrende stilling, hvor du får ansvar for opgaver relateret til køb af erhvervsejendomme og investeringer i den eksisterende portefølje. Dine opgaver kan bl.a. omfatte:
- Screene og analysere investeringsmuligheder, herunder værdiansættelse og risikoanalyse
- Udarbejdelse af business cases i forbindelse med køb samt større investeringer i erhvervsejendomme
- Gennemføre køb af ejendomme, herunder forhandlinger og gennemførelse af Due Diligence processer i et tværfagligt samarbejde (projektledelse)
Du vil referere til porteføljechefen og ledelsen i Center for Udlejning, men du kan også forvente, at du vil skulle indgå i strategiske projekter på tværs af organisationen.
Faglige udfordringer og dygtige kolleger
Som konsulent bliver du del af et stærkt team med masser af sparring, faglig udvikling og spændende udfordringer. Teamet består af i alt otte medarbejdere med forskellige økonomiske baggrunde. Du kan i rollen forvente et højt fagligt niveau med en stejl læringskurve, også selvom du har en solid erfaring på området.
Hos os får du mulighed for varierende opgaver og et stort ansvar – i tæt samarbejde med erfarne kollegaer i teamet og dygtige specialister i den øvrige organisation. Vi prioriterer et godt og uformelt arbejdsmiljø med humor, sammenhold og videndeling. Vi har desuden fokus på personlig udvikling, ambitioner og ansvar, der skaber gode løsninger for vores kunder.
Hvem er du?
Vi ser vores nye kollega som analytisk, grundig og struktureret. Du formår at skabe fremdrift og bevare overblikket både selvstændigt og i samarbejde med kolleger på tværs af organisationen. Derudover forestiller vi os, at du har en økonomisk kandidatuddannelse som fx cand.merc., cand.polit, revisor eller alternativt en HD i finansiering. En diplomvaluaruddannelse er en fordel, men det er ikke et krav.
Vi forventer, at du har erfaring med fast ejendom, herunder konkret transaktionserfaring fx fra et ejendomsselskab, en erhvervsmægler eller fra den finansielle sektor herunder realkredit. Derudover skal du have lyst til at være med til at træffe beslutninger og tage ansvar, hvorfor du skal have en vis gennemslagskraft. Vi lægger desuden vægt på, at du:
- har stærke økonomisk-analytiske evner, altid med fokus på relevante detaljer
- formår at omsætte din faglige viden til konkrete leverancer
- formulerer dig klart i både skrift og tale
- arbejder selvstændigt med dine sager og følger dem helt til dørs
- er god til at samarbejde og arbejder løsningsorienteret med forståelse for interne processer
Du bliver som udgangspunkt ansat som specialkonsulent. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til Overenskomst mellem staten og Akademikernes Centralorganisation. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser. Vi har kontor i både København og Skanderborg, så dit arbejdssted vil være enten Carsten Niebuhrs Gade 43 i København V eller Thomas Helsteds Vej 9, 8660 Skanderborg. Du må desuden forvente rejseaktivitet i mindre omfang, da vi har ejendomme og kunder i hele landet.
I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.
Ansøgning og kontrakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Centerchef Peter Torp Madsen på tlf.: 41 70 10 87.
Send os din ansøgning, CV og relevante bilag senest d. 28. juni 2023. Du søger stillingen på www.bygst.dk/job. Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en kvittering om, at vi har modtaget din ansøgning. Vi afholder løbende samtaler, og anden samtale vil blandt andet tage udgangspunkt i en test, som fremsendes inden samtalen. Vi forventer tiltrædelse pr. 1. september 2023.
Om os
Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vil du læse mere om, hvem vi er, og hvad vi gør, kan du gøre det HER, og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier HER.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederiksberg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Bygningsstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169157&DepartmentId=7832&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836671