Ambitiøs og fagligt stærk teamleder til Miljøministeriets departement

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at prøve kræfter med faglig ledelse og til at blive en del af et dynamisk ledelsesteam? Er du ambitiøs, og vil du være en del af en organisation, som arbejder for et bedre miljø og vildere natur? Så er det måske dig, vi søger til en nyoprettet teamlederstilling i Miljøministeriets departements kontor for Økonomi, digitalisering og service.

Hvad kommer du især til at arbejde med?
Vi søger en fagligt velfunderet teamleder med fagligt ansvar for at sikre sammenhæng i departementets interne drift. Team Budget og Forskning løser en alsidig vifte af opgaver og består af seks dygtige og engagerede akademiske medarbejdere.

Teamet varetager arbejdet med departementets interne budget- og økonomistyring, koordination af arbejdet med Rigsrevisionens undersøgelser på ministerområdet samt den koncernfælles indkøbschef, der bl.a. er ansvarlig for ministerområdets strategiske tilgang til indkøb. Forskningsopgaven består i at understøtte et fagligt fundament for politikudvikling og forvaltning i hele Miljøministeriet inden for forskningsområdet. Det indebærer bl.a. koordination af ministeriets forskningsbaserede rådgivning fra universiteter samt koordinere strategiske forskningspolitiske tiltag på miljø- og naturområdet.

Fremover vil teamet også skulle overtage opgaver i relation til departementets sikkerhed. Etableringen af en robust sikkerhedsorganisation, en klar beskrivelse og deling af opgaverne samt et godt samarbejde med relevante aktører internt i kontoret og eksternt vil således være en kerneopgave. Dette vil ske i tæt samarbejde med kontorchefen og teamlederen for It- og digitaliseringsteamet.

Teamlederen skal primært bidrage med at løfte den faglige ledelse, koordinere og prioritere opgaver, kvalitetssikring og sparring. Derudover skal du sørge for at skabe et godt arbejdsmiljø, hvilket bl.a. indebærer afholdelse af teammøder, tavlemøder med koordination og videndeling. Koordinationen med de andre teams i kontoret vil udgøre en central opgave, herunder særligt ift. Serviceteamet, der løser serviceopgaven i departementet, og som Team Budget og Forskning derfor har en række naturlige snitflader til.

Vores forventninger til dig
Du har en uddannelsesmæssig baggrund, der er relevant for kontorets opgaver, f.eks. en samfundsfaglig kandidatuddannelse.

Vi ser gerne, at du har solid faglig viden om offentlig økonomistyring og interne processer knyttet hertil. Erfaring med de øvrige områder inden for kontorets portefølje er et plus, herunder særligt sikkerhedsopgaven. Ledelseserfaring er et plus, men ikke en forudsætning – det vigtigste er, at du er dedikeret, ambitiøs og har lyst til at udvikle dig som faglig leder.

Du er processtærk, har politisk tæft og er god til at finde konkrete og indimellem lavpraktiske løsninger på problemer, du ikke har mødt før. Du trives med en høj grad af afveksling i opgaverne.

Derudover har du:

  • Stærke samarbejdsevner, kan styre og drive processer og projekter og har bevist, at du både med dit team og selvstændigt kan skabe resultater.
  • Gode analytiske og formidlingsmæssige kompetencer – herunder evner til at skrive korte og præcise beslutningsoplæg.
  • En åben og positiv kommunikationsform samt er vant til at have en serviceorienteret dialog med interessenter og kollegaer.
  • En motiverende og anerkendende faglig ledelsesstil og evne til at holde hovedet koldt, selvom der er travlt.
Vi tilbyder
Et interessant og udviklende arbejde, hvor du både får mulighed for at afprøve faglig ledelse i praksis og opnår en bred indsigt i miljøpolitiske dagsordener og i de processer, der driver arbejdet i ministeriet.
I vores kontor får du gode muligheder for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer, og du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede og fagligt kompetente kollegaer. Vi lægger stor vægt på et uformelt arbejdsmiljø med vægt på godt samarbejde, engagement og holdånd. Det karakteriserer dine kommende kollegaer, at de er ambitiøse og motiveres af arbejdsopgaver, der løses i et højt tempo, på et højt fagligt niveau, og hvor resultaterne har betydning for samfundet.

Hvem er vi?
Stillingen er placeret i kontoret Økonomi, digitalisering og service. Kontoret består af ca. 30 dygtige medarbejdere, der spænder vidt fra økonomer, generalister og it-uddannede til HK’ere og servicemedarbejdere og to kontorchefer. Som teamleder vil du indgå i kontorets ledelse.

Dine løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen er på fuld tid og aflønning sker som special- eller chefkonsulent i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten). Der vil afhængig af kvalifikationer være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Miljøministeriets departement, der har adresse på hhv. Frederiksholms Kanal 26 og Vester Voldgade 123, 1216 København K.

Stillingen ønskes besat til august 2023 efter nærmere aftale.

Ansøgere skal kunne opnå den nødvendige sikkerhedsgodkendelse samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anna Sophie Wiese på
tlf. 20 52 08 22.

Du kan læse mere om Miljøministeriet på vores hjemmeside mim.dk.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning med CV og eksamensbevis for både bachelor- og kandidatuddannelse inkl. karakterer senest mandag den 19. juni 2023, kl. 23.59.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 22. juni og 2. samtaler den 26. juni 2023. Der vil i forbindelse med samtalen, skulle løses en case hjemmefra af en times varighed.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederiksberg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Miljøministeriets Departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169778&DepartmentId=8015&MediaId=3653&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847875

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet